ظرفیت سازی برای افزایش حجم صادرات گاز به ترکیه

شرکت ملی گاز ایران در حال ظرفیت سازی برای افزایش حجم صادارت گاز به ترکیه از طریق خط ششم سراسری است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به خبرنگار شانا گفت: با ایجاد ظرفیتهای جدید تولید گاز در کشور، امکان افزایش حجم صادرات گاز به ترکیه وجود دارد.

حمید رضا عراقی درباره درخواست ترکیه مبنی بر کاهش قیمت گاز دریافتی از ایران و تصمیم دیوان داوری بین المللی در این باره اظهار کرد: هر دو طرف دفاع خود را در دادگاه انجام داده اند و حکم دادگاه تا پایان مهرماه از سوی ICC اعلام می شود.

وی با بیان اینکه این شکایت تاثیری در روند صادرات گاز به ترکیه نداشته است، افزود: صادرات گاز ایران به ترکیه قراردادی بلند مدت بوده و در معامله دراز مدت 2 کشور تاثیری ندارد.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، شرکت ملی گاز ایران در حال افزایش ظرفیت خود برای صادرات گاز به ترکیه در خط ششم سراسری است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: با ایجاد ظرفیتهای جدید تولید گاز در کشور، در حال حاضر بستر و توان صادرات 2 برابری گاز ایران به ترکیه وجود دارد.

به گفته عراقی، هم اکنون پتانسیل افزایش تولید و صادرات گاز با توجه به بسترسازیهای انجام شده در بخش بالادستی صنعت نفت، فراهم شده و افزایش صادرات گاز به ترکیه مستلزم این است که قرارداد جدیدی بین 2 کشور امضا شود که در حال حاضر این اقدام انجام نشده است.




کد خبر 223711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =