۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 223723
دزدان دریایی یک نفتکش تایلندی را ربودند

دیدبان دریایی روز جمعه (7 شهریورماه) اعلام کرد که دزدان دریایی مسلح نفتکش تایلند و محموله آن را به سرقت بردند.

به گزارش پایگاه خبری پنیسولای قطر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز گزارش دزدیهای دریایی وابسته به اداره دریانوردی بین المللی روز جمعه با اعلام این که دزدان دریایی مسلح نفتکش تایلند را نزدیک ساحل شرقی  مالزی ربوده و محموله نفتی آن را به تاراج بردند، گفت که این دزدیها سبب افزایش نگرانیها از بالا رفتن سرقتهای دریایی در جنوب شرق آسیا شده است.

بر اساس این گزارش، این حادثه روز پنجشنبه (6 شهریورماه) در نزدیکی جزیره تفریحی تیومان در دریای چین جنوبی در حالی رخ داد که این نفتکش از سنگاپور به سمت تایلند در حرکت بود.

به گفته این مرکز، در حالی که دزدان دریایی محموله نفت این نفتکش را به کشتی دیگری منتقل می کردند، خدمه کشتی در موتورخانه زندانی شده بودند.
بنا بر گزارشها، کشتی و همه خدمه آن روز جمعه بدون هیچگونه آسیبی آزاد شدند.

مرکز گزارش دزدیهای دریایی در کوالالامپور طبق روال عادی نام کشتی و مالک آن را اعلام نکرد. 

نوئل چونگ، رئیس این مرکز، با اشاره به این که از ماه آوریل تاکنون این دهمین حمله در دریای چین جنوبی بوده، گفت: تعداد این حمله ها غیر عادی است.
وی افزود: ما از کشورهای منطقه می خواهیم که برای بررسی و توقف این مشکل همکاری کنند. باید پیش از آن که این حمله ها گسترده شود جلو آن را بگیریم.

دزدی دریایی معضل کشورهای جنوب غرب آسیا به شمار می آید اما افزایش گشتهای دریایی کشورهای منطقه سبب کاهش شدید این حمله ها در سالهای اخیر شده است. 

با این حال موجی از دزدیهای جسورانه دریایی در ماههای اخیر که اغلب کشتیهای باربری را هدف قرار داده اند، سبب افزایش این نگرانی شده است که مبادا خطوط مهم کشتیرانی این منطقه بار دیگر به محل دزدی دریایی بدل شود.

در حدود یک سوم تجارت جهان از این خطوط راهبردی انجام می گیرد که میان اندونزی، مالزی و سنگاپور قرار دارد. 

کد خبر 223723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =