رئیس جمهوری: نفت را سالم فروختیم

اولین کار فوری که در دولت یازدهم انجام شد آن بود که نفت خود را سالم بفروشیم نه این که فروش نفت را به شخصی واگذار کنیم و نفهمیم پول آن چه شد و کجا رفت.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن روحانی، رئیس جمهوری در جشنواره شهید رجایی، با بیان این که وزارت نفت همراه با دو وزارتخانه دیگر از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امورخارجه بار سنگینی را در شرایط تحریم به دوش کشیدند، گفت: در بخش انرژی دارای معضلاتی بودیم، از یک طرف فروش نفت ما را تحریم کردند و از طرف دیگر نیز ظرفیتهای تولید در این بخش پایین آمد.

وی افزود: منابع مشترک ما را دیگران می‌بردند و ما هم تماشا می کردیم، البته هنوز در بخش منابع مشترک مشکلاتی وجود دارد.

روحانی با بیان این که ما چند کار فوری در بخش انرژی کشور انجام دادیم، تصریح کرد: در شرایط تحریم لازم بود چند کار فوری انجام دهیم، اول آن که نفت خود را سالم بفروشیم نه این که فروش نفت را به شخصی واگذار کنیم و بعد نفهمیم 2.600 میلیارد دلار پول مردم کجاست. البته قوه قضائیه این مساله را دنبال می کند و آن فرد هم در زندان است و ما امیدواریم آن پول به بیت المال برگردد.

رئیس جمهوری گفت:مهم این بود که ما نفت را بفروشیم بیش از حدی که قدرتهای استکباری بر ما تحمیل کرده بودند، البته حساب شده و معلوم بفروشیم که در این زمینه قدمهای خوبی برداشتیم و بذرها افشانده شده است که شکوفا می شود.

رئیس جمهوری ادامه داد: در زمستان سال گذشته که سرمای هوا به شدت افزایش یافت، یکی از مشکلات دولت و وزارت نفت تامین گاز برای مردم بود که خوشبختانه این مهم به خوبی انجام شد.

وی افزود: تا اوایل زمستان 100 میلیون مترمکعب به تولید گاز افزوده می شود، این حرکت بزرگی است، ما در زمستان پارسال دیدیم که بخاطر سرما چهره جناب زنگنه (وزیر نفت) هم گرفته می‌شد، چراکه نگران بود گاز به خانه های مردم نرسد. این مشکلی بود که دولت، پارسال با آن مواجه شد. البته امیدواریم بتوانیم در سال 94 هم 100 میلیون مترمکعب دیگر به تولیدات گازی خود اضافه کنیم.

روحانی با بیان این که بکارگیری دکلهای حفاری در چاههای نفت وگاز افزایش یافته است، عنوان کرد: در حال حاضر در بخش بنزین حرکتهای رو به رشد خوبی داشتیم به گونه‌ای که امروز بسیاری از کلانشهرهای کشور از جمله تهران به دلیل استفاده از بنزین یورو4 هوای پاک و سالمی را تجربه می کنند که این قدم بزرگی است.

رئیس جمهوری با اشاره به جشنواره شهید رجایی گفت: این جشنواره به عنوان تجلیل از خدمات برگزیدگان از دستگاه اجرایی است، که البته این برگزیدگان کاملا نمادین هستند والا اگر بخواهیم برگزیده‌ها را در یک فضا جمع کنیم هم فضای وسیعی لازم است و هم زمان طولانی، تا نام آنها را برده و از آنها تجلیل کنیم.

وی افزود: وقتی می‌گوییم دولت، یعنی همه کارکنان هستند، مقصود از دولت، هیئت دولت یا آن 20 تا 30 نفری که هفته‌ای چند بار دور هم جمع می‌شوند و آیین نامه تصویب کرده و بر کشور نظارت می‌کنند نیست، بلکه دولت یعنی همه آنهایی که برای اجرای برنامه دولت و مطالبات و خواست مردم به عنوان کارکنان نظام، تلاش می‌‌کنند.

روحانی ادامه داد: همه دستگاهها از قوه قضائیه و مقننه تا نیروهای مسلح کارکنان دولت هستند، هر کاری در این کشور انجام می ‌شود نه کار رئیس جمهوری و نه کار وزرا است بلکه آن خدمت تعلق به همه دارد.

وی گفت: اگر در کنار دولت قوه مقننه نباشد تا قانون لازم مورد نیاز ما تصویب نشده و برنامه‌ها از سوی این قوه به تصویب نرسد یا بودجه سالانه تصویب نشود چگونه می‌توانیم به مردم عزیز خدمت کنیم؟ اگر نیروهای مسلح از مرز و بوم این کشور دفاع نکنند بدون امنیت اجتماعی نمی توان در این کشور کاری را به سامان رساند.

رئیس جمهوری افزود: گاهی اوقات از رفتارها، نقدهای غیر منصفانه و از تخریبها خسته می‌شویم، اما وقتی با خدای خود خلوت می‌کنیم و می‌بینیم که توانستیم باری از مشکلات مردم را کم کنیم شادمان می‌شویم.

روحانی تصریح کرد: خدا نکند کارمند دولت کسی را آزار داده باشد و یا رشوه گرفته باشد، که در این صورت چگونه می‌تواند سر بر بالین بگذارد، او باید سر بر بالین حسرت بگذارد.

وی ادامه داد: باید باورمان شود این کشور از آن ملت ایران است، باید باورمان شود پول بیت المال از آن ملت ایران است، تا باورمان نشود نمی‌توانیم به وظیفه خودمان عمل کنیم، آن دنیا مهم است، این جشنواره‌ها گذری است.

کد خبر 223724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =