نقش تاثیرگذار رسانه ها در بهینه سازی مصرف انرژی

رسانه ها با فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از منابع انرژی کشور، نقش مهمی در ارتقای آگاهی مردم دارند.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جلسه هم اندیشی با سردبیران مطبوعات کشور گفت: ریشه تحقق توسعه اقتصادی در ایجاد اعتماد است و این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه دیدگاه خود را از خدمتگزاری صرف به ایجاد توانمندسازی تغییر دهیم.

حمیدرضا عراقی با اشاره به اهمیت و گستردگی ابعاد مختلف فعالیت صنعت گاز کشور افزود: مسائل و ابعاد مربوط به صنعت گاز بسیار گسترده است و پیچیدگیهای خاص خود را دارد و لازم است رسانه ها این ابعاد را برای مردم روشن کنند.

وی درباره ابعاد اقتصادی صنعت گاز خاطرنشان کرد: در 30 سال گذشته در باره خدمتگزاری به مردم تاکید زیادی شده است، در حالی که برای رسیدن به توسعه اقتصادی باید توانمندسازی را جایگزین خدمتگزاری کنیم.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، خدمتگزاری به این معنا نیست که منابع کشور را به رایگان در اختیار مردم قرار دهیم بلکه خدمتگزار واقعی کسی است که مردم را برای توانمندسازی و استفاده درست از منابع هدایت کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، با بیان اینکه در اقتصاد سنتی، به مصرف انرژی بیشتر از توسعه اهمیت داده می شد، تصریح کرد: هنگامی که موضوع توسعه اقتصادی مطرح می شود، مساله کاهش شدت انرژی اهمیت می یابد.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مسایل مربوط به اقتصاد خرد ابتدا باید مشکلات اقتصاد کلان رفع شود، ادامه داد: برطرف کردن مسایل مربوط به اقتصاد کلان نیز جز از طریق اقتصاد توسعه قابل حل نیست و ریشه اقتصاد توسعه نیز در ایجاد اعتماد بین مردم و دولت نهفته است.

عراقی یادآور شد: افزایش تعداد خانوارها، توسعه اشتغال، همچنین توسعه صنایع و کارخانجات، شدت مصرف انرژی را در کشور افزایش می دهد و این امر نقش گاز را بعنوان محور توسعه و موتور محرک اقتصاد کشور صدچندان می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه با روند صعودی کنونی مصرف گاز در کشور، هیچ افزایش تولیدی پاسخگوی نیاز جامعه نخواهد بود و به ناچار باید با استفاده مدبرانه از انرژی و اصلاح زیرساختها با هدف آگاهی بخشی به عموم مردم برای استفاده صحیح از گاز گام برداریم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تمام فعالان رسانه ها درخواست کرد با فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از منابع انرژی کشور، آگاهی مردم را افزایش داده و برای توانمندسازی مردم و در نهایت تحقق اهداف جامعه اقدام کنند.

گفتنی است، در ادامه این نشست سردبیران روزنامه ها به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در این زمینه پرداختند.

کد خبر 223725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =