حمل و نقل عمومی باید اصلاح شود

یک نماینده مجلس با ابراز حمایت از برنامه‌های وزارت نفت برای بهبود وضع ناوگان حمل و نقل شهری گفت: کاهش شدت مصرف انرژی سبب کاهش آلایندگی محیط زیست می‌شود.

حسین محمد زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره برنامه وزارت نفت برای بهبود ناوگان درون شهری با استفاده از ظرفیت قانون بودجه 93 اظهارکرد: وسایل حمل و نقل عمومی از نظر کارکرد از مقیاس بالایی برخوردار است، بنابراین برنامه اشاره شده یک رویه قانونی دارد.

این نمابنده مجلس گفت: وسایل حمل و نقل عمومی به طور میانگین 6 یا 7 سال عمر مفید دارند، از این رو دستگاههای مرتبط از جمله وزارت کشور و نفت بنا بر قانون، اصلاح فرایند یاد شده را در دستور دارند.

وی با ابراز تاسف نسبت به کند شدن روند بهبود ناوگان عمومی در 3 سال گذشته، تصریح کرد: این روند به سبب محدودیتهای مالی کند شده بود، با این حال کشور ناگزیر به اصلاح ناوگان حمل و نقل عمومی است.

محمدزاده با ابراز حمایت از برنامه‌های وزارت نفت برای کمک به بهبود سیستم ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: امیدوارم این برنامه‌ها هرچه سریعتر عملی شود.

این نماینده مجلس درباره ظرفیتهای قانون بودجه امسال در این زمینه نیز افزود:در قانون دو بند به طور مصرح به وزارت نفت اجازه می‌دهد از محل عواید حاصل از کاهش شدت مصرف انرژی و صرفه جویی، منابع طرحهای دیگر را تامین کند.

وی گفت: کاهش شدت مصرف انرژی سبب کاهش آلایندگی محیط زیست می‌شود، بنابراین قانون بودجه به کمک دستگاههای مرتبط می آید تا این امر محقق شود.

این نماینده مجلس افزود: بند ق تبصره 2 امسال برای اولین بار در بودجه سنواتی تدوین شد، از این رو امسال برای بهبود وضع حمل و نقل عمومی رقم بزرگتری پیش بینی شده است.

کد خبر 223734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =