۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
  • کد خبر: 223740
تولید نفت پمکس در سال 2015 افزایش می یابد

شرکت دولتی نفت پمکس مکزیک روز جمعه (7 شهریور ماه) از افزایش تولید نفت خام در سال 2015 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پمکس روز جمعه پیش بینی کرد که میانگین تولید روزانه نفت خام در سال 2015 میلادی به 2.4 میلیون بشکه برسد که در این صورت برای نخستین سال در یک دهه اخیر است که تولید نفت این شرکت افزایش می یابد.

 پمکس انتظار دارد که تولید نفت در سال جاری به 2.33 میلیون بشکه در روز برسد.

بر اساس این گزارش، همچنین تولید گاز طبیعی پمکس سال آینده در مقایسه با میانگین تولید این شرکت در هفت ماه نخست سال جاری 12 درصد کاهش می یابد.

سخنگوی این شرکت با اعلام این که هم اکنون اجرای روشهای دقیق تر اندازه گیری سبب کاهش تولید شده است، گفت که تولید گاز طبیعی در سال 2015 در واقع مشابه امسال خواهد بود.

انریکه پنا نیتو، رئیس جمهور مکزیک، ماه جاری قانونی را تصویب کرد که ارکان نهایی اجرای اصلاحات انرژی این کشور به شمار می آید و هدف از آن تغییر روند کاهشی تولید نفت و جذب میلیاردها دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت است.

این اصلاحات با پایان دادن به انحصار 75 ساله پمکس، هم اکنون زمینه انجام نخستین سرمایه گذاریهای مشترک را با شرکتهای بزرگ نفتی فراهم می کند. 

گوستاوو هرناندز، مدیر بخش اکتشاف و تولید پمکس، اعلام کرد که افزایش تولید در سال آینده حاصل تولید بهتر از میدانهای قدیمی و جدید است.

وی با اشاره به میدان نفت سنگین آیاتسیل-تکل-اوتسیل واقع در آبهای کم عمق جنوب خلیج مکزیک، گفت که تولید تجاری این میدان در ماه اکتبر آغاز می شود.

  میدان نفتی آیاتسیل-تکل-اوتسیل دارای 750 میلیون بشکه نفت ثابت شده و محتمل است.

هرناندز تصریح کرد که تولید گاز طبیعی این شرکت در سال 2015 میلادی 5.7 میلیارد فوت مکعب در روز برآورد شده است. 

بر اساس داده های پمکس، این شرکت در سال جاری به طور میانگین 6.5 میلیارد فوت مکعب گاز در روز تولید کرده است.

وی افزود: مکزیک به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان باید تا سال 2018 میلادی روزانه 2.8 میلیون بشکه نفت صادر کند که این رقم شامل تولید پمکس و شرکتهای تازه وارد به بازار می شود.

پمکس ماه گذشته همزمان با اجرای اندازه گیری دقیق تولید خود، برآورد تولید نفت خام را برای سال 2014 کاهش داد. 

کد خبر 223740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =