۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
  • کد خبر: 223744
درآمدهای نفتی شفاف است

در آمدهای نفتی کشور شفاف است و سازمان حسابرسی در این مورد هیچ اختلاف نظری با شرکت ملی نفت ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا، اکبر سهیلی پور، رئیس سازمان حسابرسی امروز شنبه (8 شهریورماه) در نشستی خبری آخرین وضعیت حسابرسیهای انجام شده در سال گذشته و نیز برنامه‌های آتی این سازمان را تشریح کرد.

سهیلی پور  در پاسخ به پرسش خبرنگار شانا در مورد آخرین وضعیت وصول درآمدهای نفتی اظهار کرد: سازمان حسابرسی  تعامل خوبی با وزارت نفت و شرکتهای تابعه دارد و در این مسیر در مورد درآمدهای نفتی هیچگونه اختلاف نظری با شرکت ملی نفت ایران ندارد اما، در مورد نحوه وصول درآمدها اختلاف نظرهایی وجود دارد که در حال مذاکره برای رفع آنها هستیم.

وی ادامه داد: حسابرسی پارسال شرکت ملی نفت هنوز نهایی نشده است و در حال بررسی آن هستیم.

سهیلی پور افزود: با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال نهایی کردن شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران ایرانی در بورسهای خارج از کشور و نیز حضور خارجی‌ها در بورس تهران هستیم.

وی درباره عوامل محدودکننده فرصت در راستای جلوگیری از فساد توسط حسابرسان گفت: انجام حسابرسی و صدور نامه مدیریت در راستای اصلاح و تقویت کنترلهای داخلی تاکید بر رعایت قوانین و تدوین استانداردهای حسابداری و حسابرسی می‌تواند فرصت فساد را از افراد متخلف بگیرد.

رئیس سازمان حسابرسی در بخش دیگری از سخنان خود استانداردهای تهیه، تدوین و تصویب شده در ایران را تا پایان سال 92 در چهارچوب حوزه استانداردهای ملی، عمومی، حسابرسی عملیاتی و استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) تشریح کرد.

سهیلی پور آمار مربوط به استانداردهای ملی را شامل 32 استاندارد حسابداری، 41 استاندارد حسابرسی و نیز آیین نامه رفتار حرفه‌ای برشمرد.

رئیس سازمان حسابرسی تعداد پرونده‌های حسابرسی قانونی در سال 92 را 927 مورد، حسابرسی موارد خاص 302 مورد، مطالبات از دولت 7 مورد، حسابرسی مالیاتی 205 مورد و حسابرسی عملیاتی را 5 مورد عنوان کرد.

کد خبر 223744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =