انجام یکهزار و 64 عملیات سیمانکاری چاههای نفت و گاز در سال 93

یکهزار و 64 عملیات سیمانکاری چاههای نفت و گاز به کوشش متخصصان شرکت ملی حفاری ایران انجام شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز، رئیس اداره کل خدمات سیمان و انگیزش چاه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران در تشریح عملکرد این بخش در پنج ماه نخست سال گفت: در این مدت همچنین در تزریق پذیری و اسیدکاری یک هزارعملیات  و در اسیدکاری گسترده و ویژه 27 عملیات با استفاده از روشهای نوین و تجهیزات پیشرفته در مناطق نفتخیز کشور انجام شد.

کوروش بهمنی با اشاره به توانمندی شرکتهای داخلی در ساخت اسکیدهای سیمان زنی، گفت: شرکتهای ایرانی فعال در عرصه ساخت تجهیزات صنعت نفت در سالهای اخیر در زمینه ساخت دستگاه های سیمانزنی دریایی موفقیت چشمگیری داشته و توانسته اند.

وی افزود: سازندگان داخلی با ساخت اسکید دریایی موفق شدند تولید این تجهیز را از انحصار شرکتهای غربی خارج کنند و تاکنون به همت صنعتگران ایرانی پنج دستگاه طراحی، ساخت و عملیاتی شده و چهار دستگاه نیز در دست ساخت است که علاوه برخودکفایی در این بخش، صرفه اقتصادی بالایی در بر دارد.

رئیس اداره کل خدمات سیمان و انگیزش چاه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در زمان حاضر 10 دستگاه سیمان زنی و اسید کاری شرکت نیز در سایت بازسازی و نوسازی شرکت در دست تعمیر است و تا پایان سال برای شتاب بخشی در کار و تامین خدمات مورد نیاز دکل های خشکی و دریایی به ناوگان شرکت افزوده خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون در بخش سیمان و اسید این شرکت تعداد 500  نفر متخصص در حال سرویس دهی به چاههای نفت و گاز هستند و در بخش اداره مخلوط و مواد شیمیایی  150 نفر خدمات دهی و نقل و انتقال و مخلوط سازی مواد پودری و سیالات را بر عهده دارند.

بهمنی درباره برگزاری دوره های آموزشی در این بخش افزود: باهدف بالا بردن سطح دانش فنی کارکنان عملیاتی با هماهنگی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در طول سال آموزشهای ویژه ای برای متخصصان این اداره کل زمانبندی شده است تا علاوه بر تامین نیاز، بتوانیم نیازهای متقاضیان را جوابگو باشیم.

اداره کل سیمان و انگیزش چاه از زیر مجموعه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران است که با در اختیار داشتن 45 دستگاه پمپ تراک سیمان و 35 دستگاه  اسیدکاری و تزریق نیتروژن در زمینه تعمیر چاه های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور خدمات ارائه می دهد.

کد خبر 223755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =