نمایندگان کالیفرنیا مقررات قطارهای حمل نفت را تصویب کردند

قانونگذاران ایالت کالیفرنیا روز جمعه (7 شهریور ماه) قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن شرکتهای راه آهن موظفند حرکت قطارهای حامل نفت را گزارش دهند.

​به گزارش خبرگزاری رویترز، نمیاندگان کالیفرنیا روز جمعه با تصویب قانونی، شرکتهای راه آهن را موظف کردند که هنگام عبور قطارهای نفتکش در سراسر کشور، مسئولان خدمات اضطراری را خبر کنند.

بر اساس این لایحه، شرکتهای راه آهن موظفند هنگام عبور قطارهای حامل نفت خام از کانادا و ایالت داکوتای شمالی به سمت پالایشگاههای واقع در پرجمعیت ترین ایالت آمریکا یعنی کالیفرنیا به دفتر خدمات اضطراری اطلاع دهند.

رأی نهایی این لایحه در نشست 1-61 با حمایت قاطع هر دو حزب در مجلس ایالت کالیفرنیا در ساکرامنتو تصویب شد و هم اکنون برای امضا به جری براون، فرماندار دموکرات این ایالت، ارائه می شود.

راجر دیکینسون، عضو مجلس نمایندگان، گفت: به دلیل جدی بودن خطر برای امنیت عمومی، توجه زیادی به این موضوع داریم.

این قانون در پی فاجعه مصیبت بار سال گذشته خروج قطار نفتکش از ریل در کانادا مطرح می شود که در آن 47 نفر کشته و 1.6 میلیون بشکه نفت جاری شد.

آتش نشانان و مسئولان ایمنی با نگرانی از وقوع رویداد مشابه در کالیفرنیا، از قانونگذاران درخواست کردند که مقررات امینی قطارهای نفتکش را بیشتر و ارتباط میان خطوط آهن و نخستین پاسخ دهندگان را هنگام عبور محموله های نفتی تقویت کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، ماه گذشته مقررات جدید ایمنی را مطرح کرد که می تواند محدودیتهای سرعت قطارهای حامل نفت را کاهش و استاندارد ایمنی واگنهای نفتکش را افزایش دهد.

کارشناسان امنیت عمومی در ماه ژوئن به کمیسیون قانونگذاری اعلام کردند که حجم حمل نفت با قطارهای نفتکش از مسیر کالیفرنیا در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است.

 افزایش تولید در غرب کانادا و داکوتای شمالی بدون بالابردن ظرفیت خط لوله، به جریان انتقال نفت از طریق قطارهای نفتکش دامن زده است. 

نمایندگان صنعت نفت و راه آهن به قانونگذاران اعلام کردند که تلاش زیادی برای افزایش امنیت انجام داده اند. 

کد خبر 223772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =