۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر: 223875
افزایش 85 درصدی برآورد ذخایر نفتی اوگاندا

مقامهای اوگاندا از افزایش 85 درصدی برآورد ذخایر نفتی این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامهای اوگاندا پس از بدست آمدن نتایج حاصل از ارزیابی مبنی بر وجود ذخایر تجاری گاز طبیعی و با افزایش 85 درصدی برآورد ذخایر نفتی، اعلام کردند که حجم ذخایر نفتی این کشور 6.5 میلیارد بشکه است.

اوگاندا که در شرق قاره آفریقا قرار دارد در سال 2006 ذخایر تجاری هیدروکربنی خود را در حوزه ریفتی آلبرتین در مرز با جمهوری دموکرات کونگو کشف کرد.

از آن زمان تاکنون به دلیل اختلافهای قراردادی، مجادله های مالیاتی و وقفه در پیشرفت زیرساختها، تولید از این حوزه نفتی بارها به تعویق افتاده است و هم اکنون انتظار می رود از سال 2017 تولید از آن آغاز شود.

امست رابوندو، نماینده بخش اکتشاف و تولید نفت وزارت انرژی اوگاندا، اعلام کرد که تاکنون تنها 40 درصد از اکتشاف این حوزه انجام گرفته است و برآورد می شود که دارای 1.4 میلیارد بشکه نفت قابل بازیافت باشد. 

به گفته وی، تولید از این حوزه به 20 تا 30 سال زمان نیاز دارد و حتی ممکن است نفت بیشتری کشف شود. 

رابوندو افزود که اوگاندا برای برگزاری دور علنی امتیازدهی برای زمینهای باقیمانده در این حوزه آماده می شود اما زمان این کار هنوز مشخص نشده است.

مقامهای اوگاندا اعلام کردند که هم اکنون در نظر دارند در قراردادهای آتی نفت شرایط بهتری را برای شرکتهای اکتشافی در نظر بگیرند. 

بر اساس این گزارش، وزارت انرژی این کشور نیز روز جمعه (7 شهریور ماه) اعلام کرد که اوگاندا 500 ملیارد فوت مکعب گاز طبیعی دارد.

مقامهای نفتی اوگاندا مدتها نسبت به وجود گاز تردید داشتند اما روز جمعه برای نخستین بار به طور علنی وجود ذخایر تجاری گاز طبیعی راتأیید کردند.

شرکت چند ملیتی تولا اویل، توتال فرانسه و شرکت ملی فراساحلی نفت چین (سی ان او او سی) شرکتهای فعال در زمینه اکتشاف نفت در اوگاندا هستند. 

تولا اویل پیش بینی کرده بود که درآمد اوگاندا از ذخایر نفتی این کشور 50 میلیارد دلار خواهد بود.

کد خبر 223875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =