دولت تدبیر و امید از دل خواسته‌های مردم برخاسته است

تدبیر و امید شعار نیست، بلکه از دل خواسته‌های مردم برخاسته است، به همین دلیل دولت باید با خواست اکثریت مردم همسو باشد.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، در جمع استانداران سراسر کشور، گفت: در یک سالی که از عمر دولت گذشته است، سختی‌ها و دشواری‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: در این یکسال ما باید دو کار را انجام دهیم، یکی ارزیابی از نقاط ضعف و قوت دولت با توجه به داشته‌های خودمان و دیگری سنجش افکار عمومی و این‌که بفهمیم از نظر مردم مسائل واقعی کشور چه بوده است و درخواست آنها از دولت چیست، دولت باید بتواند به عنوان مسئول اجرایی کشور وظیفه اصلی خود را که حل مسائل حیاتی کشور است انجام دهد.

جهانگیری تصریح کرد: مسائل حیاتی کشور در همه ابعاد مهم است، اگر همه اولویتهای کشور اقتصادی باشد آن وقت از حوزه فرهنگ و سایر حوزه‌ها غفلت کرده‌ایم، تلاش ما این است که اولویتهای کشور مورد اتفاق همه مردم و نخبگان کشور باشد، همه اقشار جامعه اعم از هنرمند، استاد دانشگاه، دولت و مجلس باید در حل مسائل حیاتی یکدیگر را یاری دهند.

معاون اول رئیس جمهوری عنوان کرد: تدبیر و امید شعار نیست، بلکه از دل خواسته‌های مردم برخاسته است و دولت باید با خواست اکثریت مردم همسو باشد، مردم خواستار احساس امید به بهبود اوضاع کشور و حاکمیت تدبیر هستند.

وی با بیان این‌که باید در دستگاه اجرایی اعتدال را نهادینه و افراط را حاشیه نشین کنیم گفت: وظیفه ما محوریت دادن به قانون در جهت اعتدال ساختاری است. دولت در صدد شفاف سازی امور کشور است. همه اتفاقات از جمله روندهای اقتصادی باید شفاف باشد.

جهانگیری افزود: دولت ضعیف نظام را ضعیف می‌کند، دولت باید از همه ظرفیتها در جهت تقویت تدبیر و امید استفاده کند و نشان بدهد که دولت قانون است.

وی ادامه داد: ما مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را زمانی اجرا کردیم که با تورم جدی روبرو بودیم، جهت‌گیری اصلی ما کنترل تورم بوده است که  همچنان هم تورم سیر نزولی خود را طی می‌کند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: ما درآمد حاصل از این مرحله را صرف طرح بزرگ سلامت و امنیت غذایی مردم کردیم، اولویت بعدی ما برای هزینه کردن این درآمد بخش تولید بوده است.

وی به رشد منفی اقتصاد، تعطیلی کارخانه‌ها، پایین آمدن ظرفیت کارخانه‌ها و بیکاری در کشور در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: ما به یک تحلیل دقیق از رکود اقتصادی رسیدیم و آن را در معرض افکار عمومی قرار دادیم، 177 سیاست را در این زمینه ارائه داده‌ایم که هر کس می‌تواند نظر خود را در مورد آنها ارائه کند، البته این یک برنامه کوتاه‌مدت صرفا برای خروج از رکود است نه یک برنامه جامع بلندمدت.

معاون اول رئیس جمهوری به تبیین شرایط کشور در مواجهه با تحریم پرداخت و با محکوم کردن مفسدان اقتصادی و تلاش دولت برای ریشه کن کردن فساد اقتصادی در کشور ادامه داد: ما می‌خواهیم از یک دولت بدحساب و بدهکار به یک دولت خوش حساب تبدیل شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، جهانگیری گفت: ما به دنبال این هستیم که به صورت عملی اقتصاد مقاومتی را لحاظ کنیم و از شعار دادن در این زمینه پرهیز کرده‌ایم، ما سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری را عمیقا جرایی می‌کنیم.

کد خبر 223911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =