تولید بنزین بیش از 15 درصد افزایش یافت

متوسط تولید بنزین پایه در پالایشگاههای کشور از ابتدای استقرار دولت یازدهم تاکنون بیش از 15 درصد رشد داشته است.

به گزارش شانا در ابتدای استقرار دولت تدبیر و امید، متوسط تولید بنزین کشور 51.1 میلیون لیتر در روز بود که طی یک سال گذشته به بیش از 60 میلیون لیتر رسیده است.

همچنین مجموع صادرات فرآورده های نفتی اصلی از 20 میلیون لیتر در روز در ابتدای استقرار دولت یازدهم به 24.5 میلیون لیتر در روز طی سال اول افزایش یافته است.

گفتنی است در سال مورد نظر، در اجرای طرحهای بخش پایین دستی نفت خام از جمله طرحهای احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، بخش DRP بهینه سازی پالایشگاه اصفهان و بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس پیشرفتهای زیادی ایجاد شده است.

بر پایه این گزارش ارسال مستقیم بنزین یورو 4 تولیدی پالایشگاه اراک و بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز نیز در همین یک سال گذشته به ثمر نشسته است.

همچنین بر اساس گزارش شانا با بهره برداری از طرحهای پالایشی در دست اجرا تا اوایل سال آینده، تولید بنزین کشور به ٦٨.٣ میلیون لیتر در روز نیز خواهد رسید.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور چندی پیش به خبرنگار شانا گفته بود: تکمیل طرحهای افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان از اواسط پاییز امسال، پالایشگاه لاوان از اواخر امسال و پالایشگاه بندر عباس از اوایل تابستان سال آینده به تولید بنزین کشور می افزاید.

کد خبر 223914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =