فعالیت عادی تأسیسات گازی آمناس الجزایر از سرگرفته می شود

شرکت نفت و گاز استات اویل نروژ امروز (دوشنبه 10 شهریور ماه) اعلام کرد فعالیت عادی تأسیسات گازی ان آمناس الجزایر از سر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استات اویل امروز اعلام کرد که 18 ماه پس از حمله شبه نظامیان اسلامگرا به تأسیسات گازی ان آمناس الجزایر و کشته شدن 40 نفر از کارمندان آن، این کارخانه بار دیگر فعالیت خود را آغاز می کند.

پس از این که افراد مسلح در ژانویه 2013 به این تأسیسات گازی واقع در صحرای ساهارا حمله کردند، استات اویل کارمندان دائمی خود را از این کارخانه خارج کرد. تأسیسات گازی ان آمناس به طور مشترک به وسیله استات اویل، بریتیش پترولیوم و سوناتراک الجزایر اداره می شود.

افراد مسلح کارمندان خارجی را به مدت چهار روز گروگان گرفتند و این گروگانگیری با حمله نیروهای الجزایر به تأسیسات گازی پایان یافت. 

استات اویل در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجایی که اقدامات امنیتی مشخصی صورت پذیرفته ، کمیته اجرایی شرکت تصمیم گرفته است که کارخانه فعالیت عادی خود را از سرگیرد.

پیش از این حمله، تأسیسات گازی ان آمناس در حدود 11.5 درصد از تولید گاز طبیعی الجزایر را به خود اختصاص داده بود و این کشور آفریقایی در تلاش است با بازگرداندن فعالیت کامل به این کارخانه، امکان صادرات سوخت تولیدی آن را به اروپا فراهم کند.  

حادثه تأسیسات گازی آمناس یکی از بدترین بحران های گروگانگیری بین المللی در چند دهه اخیر به شمار می رود.

کد خبر 223915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =