برنامه ریزی عراق برای جمع آوری گازهای همراه نفت میدان البدره

معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی از شرکتهای خارجی حاضر در میدان البدره خواست با استفاده از گازهایی که در میدانهای نفتی می سوزد، برق تولید کنند.

به گزارش پایگاه خبری المستقله، حسین الشهرستانی،  ضمن اشاره به این که تا کنون حدود دو میلیارد دلار در میدان نفتی البدره برای رسیدن به این مرحله از تولید سرمایه گذاری شده است، از کنسرسیوم شرکتهای میدان البدره خواست تا با فرآورش گازهای همراه این میدان، از آن در تولید انرژی برق استفاده کنند.

وی با بیان این که عراق نمی خواهد در آینده شاهد سوختن گازهای همراه در میدانهای نفتی باشد، گفت: این گازها باید برای تولید برق، که ما به شدت به آن نیازمندیم مورد استفاده قرار گیرند.

الشهرستانی در مراسم افتتاحیه میدان البدره در استان واسط، از شرکتهای فعال در این میدان نفتی خواست تا همه تلاش خود را به منظور فرآورش گازهای همراه برای استفاده بهینه از آنها به کار گیرند.

 وی افزود: گاز تولید شده از میدان بدره به ایستگاه الزبیدیه، یکی از بزرگترین ایستگاههای تولید برق عراق اختصاص داده شده است.

کنسرسیومی متشکل از شرکتهای گازپروم، شرکت دولتی نفت ترکیه (تی پی ای او) و شرکت گاز کره جنوبی (کوگاز) در دور دوم مناقصه های نفتی عراق در سال ٢٠٠٩ موفق به دریافت حق امتیاز توسعه میدان نفتی البدره شدند.

شرکت گازپروم روسیه ٤٠ درصد، کوگاز ٣٠ درصد، پتروناس مالزی ٢٠ درصد و تی.پی.ای.او ترکیه ١٠ درصد از سهام پروژه توسعه این میدان نفتی را در اختیار دارند.

میدان نفتی بدره در شهر کات، مرکز استان واسط و در ١٨٠ کیلومتری جنوب شرقی بغداد واقع و ذخایر آن سه میلیارد بشکه برآورد شده است.

کد خبر 223921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =