افزایش بودجه شرکت ملی نفت و گاز ژاپن برای حضور در آفریقا و مکزیک

وزارت اقتصاد ژاپن به دنبال افزایش 25 درصدی بودجه نفت و گاز خود با هدف گسترش فعالیتهای اکتشافی و خرید داراییهای جدید در آفریقا و آمریکای لاتین است.

به گزارش نشریه پلتز، وزارت اقتصاد ژاپن جمعه (7 شهریور ماه 93) با تقدیم به وزارت دارایی این کشور، برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی و دارایی‌های نفتی و گازی خود با تمرکز ویژه بر آفریقا و آمریکای لاتین خواستار افزایش 59 میلیارد ینی (568.2 میلیون دلار) بودجه سال مالی 2015-2016 شد.

قرار است این افزایش بودجه از طریق شرکت ملی نفت، گاز و فلزات ژاپن برای حمایت از سایر شرکتهای این کشور برای حضور در اکتشافهای جدید نفت و گاز شرق آفریقا و همچنین استفاده از فرصتهای جدید سرمایه‌گذاری در مکزیک هزینه شود.

شینزو ابی، نخست‌وزیر ژاپن، 25 ژوئیه با ارنستو پنانیتو، رئیس‌جمهور مکزیک در مکزیکوسیتی دیدار کرد و خواستار گسترش روابط میان شرکت نفت و گاز پمکس مکزیک و بخش خصوصی و دولتی ژاپن در بخش بالادستی نفت و گاز و همچنین خرید ال ان جی از مکزیک شد.

وزارت اقتصاد ژاپن همچنین برای سال مالی آینده خود خواستار دریافت 22 میلیارد ین برای کمک به بهینه‌سازی پالایشگاه‌های محلی و ادغام تاسیسات آنها با هدف تطابق با مقررات این وزارتخانه شده است.

درخواست افزایش بودجه اکتشاف و خرید داراییهای بالادستی وزارت اقتصاد ژاپن همزمان با تلاش این کشور برای متنوع‌سازی منابع تامین انرژی خود به گسترش آن به خارج خاورمیانه انجام می‌شود.

هم‌اکنون خاورمیانه 85 درصد از نیاز ژاپن به نفت را تامین می‌کند.

کد خبر 223922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =