اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه محور اصلی باشد

با توجه به محدودیت منابع و روش توسعه سالهای قبل، باید در تدوین برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، اقتصاد دانش‌بنیان اولویت و در محوریت اصلی قرار گیرد.

به گزارش شانا، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در نخستین جلسه ستاد برنامه ششم توسعه در معاونت علمی فناوری گفت: اگر چه این جلسه نخستین جلسه ستاد برنامه ششم بود، اما خوشبختانه مطالب خوبی مطرح شد، علاوه بر اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز، وجود اسناد جدیدی از جمله ابلاغیه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری براساس بند یک اصل 110 قانون اساسی و مصوبه جدید دولت برای خروج از رکود اقتصادی که ناظر به برنامه ششم توسعه است.

وی به جایگاه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور اشاره کرد و افزود: امروز نگاه ویژه‌ای به بحث اقتصاد دانش‌بنیان شده و توجه به این موضوع در کشور بسیار جدی شده است.

دبیر هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی به ضرورت جایگزینی اقتصاد دانش‌بنیان به جای روشهای توسعه قبلی اشاره و تصریح کرد: باید بر  اقتصاد دانش‌بنیان در توسعه کشور و برنامه آن تمرکز شود، در بحث سیاست‌گذاری برنامه ششم توسعه در حوزه فناوری و نوآوری، بسیار عقب هستیم. اقدامات زیادی باید صورت بگیرند ضمن این که جایگاه بودجه سال آینده کشور در این سیاست‌گذاری بسیار جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت جایگاه اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه ششم توسعه تأکید کرد: با توجه به محدودیت منابع و روش توسعه سالهای قبل، باید در تدوین برنامه ششم توسعه، اقتصاد دانش‌بنیان اولویت و محوریت اصلی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاری به جلسه‌ خود با نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری تأکید ویژه‌ای روی این حوزه داشت تا بحث اقتصاد دانش‌بنیان محور اصلی برنامه ششم توسعه قرار گیرد، سال گذشته به بزرگ‌ترین دستاورد بودجه در فناوری و نوآوری دست یافتیم و توانستیم صندوق نوآوری و شکوفایی را احیا و فعال کنیم، البته در احکام بودجه‌ای این حوزه اتفاق نیفتاد و نیازمند تدوین احکام بودجه کشور در حوزه فناوری و نوآوری هستیم.

کد خبر 223928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =