صادرات نفت خام کویت به ژاپن کاهش یافت

آمار رسمی دولت کویت امروز(دوشنبه 10 شهریور ماه) از کاهش 12.8 درصدی صادرات نفت خام کویت به ژاپن در ماه ژوئیه امسال خبر داد.

به گزارش روزنامه سبر کویت، این کشور در ژوئیه امسال 6 میلیون و شصت هزار بشکه نفت با میانگین روزانه 195 هزار بشکه در روز به ژاپن صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 12.8 درصد کاهش داشته است.

آژانس انرژی و منابع طبیعی ژاپن در گزارش ماهانه خود آورده است که دولت کویت به عنوان پنجمین تامین کننده نفت ژاپن 6.3 درصد از مجموع واردات نفت خام ژاپن را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، مجموع واردات نفت خام ژاپن برای پنجمین ماه پیاپی کاهش یافت تا در ماه ژوئیه با 11.1 درصد کاهش، سه میلیون و 100 هزار بشکه افت داشته باشد.

منطقه خاورمیانه در ماه ژوئیه امسال با کاهش 1.2 درصد نسبت به سال پیش 85 درصد از مجموع واردات ژاپن را شامل می شود.

کشورهای قطر، عربستان سعودی، امارات، کویت، عمان، عراق و ایران از منابع اصلی تامین نفت ژاپن به شمار می روند، به طوری که در ماه ژوئن امسال منطقه خاورمیانه ٨٢ درصد از حجم واردات نفتی ژاپن را پوشش داد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، پس از آن که توکیو ٣١ درصد از واردات نفت خود را از عربستان و ٢٥,٥ درصد آن را از امارات تامین کرد به ترتیب عربستان سعودی و امارات، به عنوان عرضه کنندگان اصلی نفت بازار این کشور به شمار می آیند.

کد خبر 223934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =