نرخ تورم تا پایان سال به کمتر از 20 درصد می رسد

نرخ تورم با تدابیر دولت تا پایان سال به زیر 20درصد خواهد رسید.

به گزارش  شانا، ولی‌الله سیف در حاشیه بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی، در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش نرخ تورم گفت: یکی از جهت‌گیریهای اصلی بانک مرکزی موجب انضباط در بخشهای پولی و مالی کشور بوده و خوشبختانه روند نزولی نرخ تورم تاکنون ادامه داشته است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که نرخ تورم در پایان سال 93 به زیر 20 درصد برسد.

سیف ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه که در پایان خردادماه سال گذشته بالاتر از 45 درصد بود هم اکنون به 14.7 درصد رسیده و پیش بینی می شود این نرخ در پایان سال جاری به کمتر از 20 درصد برسد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نظارت این بانک بر عملکرد بانکهای دولتی و خصوصی، تصریح کرد: بانک مرکزی به همه بانکها نظارت دارد و تمام آنها را طبقه بندی کرده است؛ برخی بانکها به شدت انضباط را رعایت می‌کنند و برخی تخلفاتی دارند که با این گروه برخورد خواهیم کرد.

سیف ادامه داد: تخمین زده می‌شود که 20 تا 25 درصد نقل و انتقالات پولی کشور در موسسات پولی غیرمجاز و خارج از نظارت بانک مرکزی انجام شود؛ بانک مرکزی به سرعت این موسسات را تحت پوشش قرار خواهد داد و برخی از آنها را منحل می‌کند و برخی دیگر اگر خود را با ضوابط این بانک تطبیق دهند، مجوز فعالیت دریافت خواهند کرد.


کد خبر 223935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =