خبرهای خوبی از فاز 11 به زودی اعلام می شود

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه وضع فاز11 توسط شرکت ملی نفت در حال بررسی است،گفت :به زودی خبرهای خوبی در مورد این فاز اعلام می شود.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران علی اکبر شعبان پور با اشاره به این که فاز 12 یکی از مهمترین و بزرگترین فازهای پارس جنوبی و معادل سه فاز متعارف است، گفت: سهم فاز 12 پارس جنوبی در افزایش 100 میلیون متر مکعبی عرضه گاز کشور حدود 60 میلیون متر مکعب در روز است.

وی با اشاره به این که با پیشرفتهای حاصل شده و حمایت بیژن زنگنه، وزیر نفت و جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بخشهایی از فاز12 تا ابتدای زمستان به بهره برداری می رسد، افزود: واحد شیرین سازی فاز 12A در روزهای ابتدایی سال 93 با سکوی خودش راه اندازی شد و در اردیبهشت ردیف دوم آن نیز به بهره برداری رسید. در این بخش برای امسال راه اندازی ترین 3، 4 و 5 مدنظر است که پیمانکار به سرعت در حال فعالیت است. در بخش دریا نیز سکوی 12B و 12C نصب شده و در تلاش هستیم با شتاب آن را پیش از زمستان به تولید برسانیم.

شعبان پور با اشاره به این که  ردیف اول و دوم  شیرین سازی  فازهای 15 و 16  به ترتیب آذر 92 و فروردین 93 راه اندازی شد، اظهار کرد: این پالایشگاه دو فازی است و ترین 3 و 4 آن در حال آماده سازی برای راه اندازی است. در بخش دریا نیز دوماه پیش نصب سکوی  15 و 16 انجام شد و مراحل راه اندازی را طی می کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با یادآوری این  که فازهای 17 و 18 نیز از فازهای اولویت اول است که یک پالایشگاه دو فازی و چهار ردیف شیرین سازی دارد، درباره وضع آن گفت: بخش دریای این فازها پیشرفت های خیلی خوبی داشته است و کارهای باقی مانده از خشکی نیز در حال انجام و واحد نیتروژن آن نیز در حال راه اندازی است.

شعبان پور با بیان این که توسعه فازهای اولویت دار پارس جنوبی بسیار اهمیت دارد، افزود: هر دو هفته به صورت منظم جلساتی با حضور شخص وزیر برگزار شده و وضع فازها بررسی می شود و این طرحها نیز هر هفته به صورت حضوری در حال نظارت و بررسی است که این تمرکز و نظارت نیز از جانب مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به صورت جدی پیگیری می شود.

وی با اشاره این که هم اکنون تمرکز روی پنج فاز اولویت دار است ولی همزمان به بخشهای دیگر نیز توجه می شود، افزود: با توجه به تجارب گذشته متوجه شدیم پیشرفت بخش دریا کند تر از بخش خشکی بوده است، به همین دلیل همزمان با توجه به خشکی، تمرکز اصلی را روی بخش دریا گذاشتیم.

شکل گرفتن سیستم مدیریت جدید در دولت یازدهم

شعبان پور با تاکید بر این که شاخص ترین رویداد دولت در پارس جنوبی  شکل دادن سیستم مدیریت جدید بود، گفت: تفکیک مسئولیتها و ایجاد ارتباط ساختاری، مقرراتی و قراردادی بین کارفرما و پیمانکار با هدف و اولویت تولید محوری و شفاف سازی سیستم مالی پروژه ها از اتفاقات شاخص در دوره جدید بود.

وی توجه ویژه رئیس جمهوری و وزیر نفت به توسعه فازهای پارس جنوبی را یادآور شد و افزود: برنامه ای که روی آن تاکید شده این است که تمام فازهای پارس جنوبی تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری کامل برسد.

 

کد خبر 223941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =