ارتقای سطح خودکفایی در صنعت گاز به 99 درصد

مدیر کل بازرسی وزارت نفت ایران تاکید کرد: سطح خودکفایی در صنعت گاز در یک دوره زمانی 2 ساله به 99 درصد افزایش یابد.

به گزارش شانا، مشاور وزیر و مدیرکل بازرسی وزارت نفت در بازدید از پالایشگاه هاشیمی نژاد، با بیان اینکه شرایط تحریم را باید یک فرصت بدانیم، گفت: باید با استفاده از این فرصت در راه تعالی صنعت با تکیه بر جوانان خلاق و مبتکر، در بخش قطعات صنعت نفت و گاز به صادر کننده تبدیل شویم.

رحیم عقیق افزود: بر اساس آمار و گزارشهای ارائه شده توسط مسئولان ارشد شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، در حال حاضر این پالایشگاه درصد بالایی از قطعات مورد نیاز خود را داخلی سازی کرده که این موضوع مهم افتخاری برای نظام اسلامی است.

وی اظهار کرد: ما باید مرز خودکفایی را در یک دوره زمانی 2 ساله به 99 درصد برسانیم و از فرصت بوجود آمده تحریمها، بیشترین استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه پالایشگاه هاشمی نژاد از وجود نیروهای مبتکر و خلاق برخوردار است، تصریح کرد: حرکت این مجتمع پالایشی به سمت خودکفایی و داخلی سازی قطعات، نشان از پیشرفت و توانایی متخصصان داخلی در صنعت دارد به نحوی که بیش از 2 هزار قطعه در این پالایشگاه دارای شناسنامه فنی شده است.

عقیق شرایط موجود را باعث توسعه صنعت نفت و گاز برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر وابستگی به خارج به حداقل رسیده و بیشتر قطعات مورد نیاز صنعت به دست جوانان پرتلاش ایرانی این مرز و بوم در حال تهیه و ساخت است.

وی با بیان اینکه حجم نیروهای شاغل در وزارت نفت زیاد است، گفت: این موضوع یک بار سنگین مالی را بدنبال دارد اما به این موضوع رسیدگی کرده ایم و به تازگی با دستور وزیر نفت گروهی در حوزه منابع انسانی مامور شده اند تا مشکلات و چالش ها را بررسی کنند و مشکلات نیروهای قرارداد موقت، مدت معین و پیمانکاری به حداقل برسد.

عقیق تاکید کرد: خوشبختانه شاهد آمار اندک شکایتهای کارکنان پالایشگاه خانگیران در بین شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت هستیم.

به گفته وی، رویکرد بازرسی وزارت نفت، رویکرد کمک به پویایی و کارآمدی و پیشگیرانه در کاهش تخلفات است.

کد خبر 223963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =