اروپا تکلیف ظرفیت خط لوله گاز اوپال را مشخص می‌کند

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که اروپا تا پنجم سپتامبر (24 شهریور) ظرفیت خط لوله گاز اوپال را تعیین تکلیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیروز (دوشنبه 10 شهریور ماه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که قرار است اتحادیه اروپا پنجم سپتامبر (24 شهریور) به درخواست روسیه برای استفاده از کل ظرفیت خط لوله گاز اوپال پاسخ دهد.

وی با اشاره به دیدار 29 اوت خود با گانتر اوتینگر، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت: در آن دیدار ما درباره بارگیری کل ظرفیت اوپال بحث کردیم، این مسئله سبب بهبود شرایط در فصلهای پاییز و زمستان می‌شود و فرصتهای بیشتری برای حل مشکل خطرهای ترانزیت گاز از مسیر اوکراین ایجاد می‌کند.

خط لوله گاز اوپال با ظرفیت 36 میلیارد متر مکعب به خط لوله زیردریایی نورد استریم روسیه متصل است و تا مرز شرقی آلمان امتداد دارد.

طبق قوانین بسته سوم انرژی اتحادیه اروپا، گازپروم روسیه تنها قادر به استفاده از 50 درصد ظرفیت خط لوله اوپال است.

این در حالی است که تنها منبع اصلی تزریق گاز به اوپال، خط لوله نورد استریم است و به همین خاطر هم آلمان و روسیه با هدف جلوگیری از زیان مادی از کمیسیون اروپا خواستند تا خط لوله اوپا را از مقررات بسته سوم انرژی معاف کند.

کمیسیون اروپا پیش از این تصمیم گرفته بود تا 50 درصد باقیمانده ظرفیت اوپال را در ماه ژوئیه حراج کند تا این خط لوله از شمول قوانین بسته سوم انرژی خارج شود اما برگزاری این حراج لغو شد.

کد خبر 223964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =