بررسی صلاحیت 50 متقاضی احداث پالایشگاه سیراف آغازشد

بررسی صلاحیت فنی، مالی و مدیریتی حدود 50 شرکت متقاضی طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف آغاز شد.

معاون برنامه ریزی ونظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که استقبال خوبی از ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی سیراف شده است، اظهار کرد: حدود 50 شرکت که برخی از آنها بصورت کنسرسیوم هستند، برای ساخت هشت پالایشگاه سیراف اعلام آمادگی کردند.

منصور معظمی با بیان این که برای بررسی صلاحیت فنی و مالی این پالایشگاهها تیمی متشکل از افراد خبره تعیین شده است، گفت: این تیم هم اکنون بررسی را آغاز کرده و قرار است تا پایان شهریورماه از میان 50 شرکت متقاضی، هشت شرکت برای توسعه این هشت پالایشگاه انتخاب شود.

وی افزود: طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز، با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی (سایت پارس 2) راه اندازی می شود.

به گزارش شانا، زمین محل احداث این طرح به مساحت حدود۲۵۰ هکتار (حدودا ۳۰ هکتار برای هر پالایشگاه میعانات گازی) است و از طرف سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سایت ۲ عسلویه به صورت اجاره ۲۰ ساله به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود و پس از انقضای زمان اجاره، با موافقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرارداد اجاره زمین قابل تمدید خواهد بود.

 

کد خبر 223968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =