300 هزار شغل جدید با رفع موانع تولید ایجاد می شود

با وجود حدود 90 هزار واحد صنعتی در کشور 2.5 میلیون شغل ایجاد شده است که با رفع موانع تولید تا 300 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از وزارت صنعت، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع استانداران سراسر کشور افزود: از بین حدود 90 هزار واحد صنعتی در کشور، حدود 81 هزار واحد کوچک ( زیر 50 نفر اشتغال ) داریم که حدود یک میلیون اشتغال را در بر دارد و 1.5 میلیون اشتغال هم به صنایع متوسط و کوچک مربوط است.

وی افزود: حدود 18 درصد ارزش افزوده بخش صنعت از صنایع کوچک و بقیه از صنایع متوسط و بزرگ حاصل می‌شود.

نعمت زاده اظهارکرد: با کمک مالی و تزریق نقدینگی به 20 درصد از واحدهایی که زیرظرفیت فعالیت می‌کنند و 40 درصد از واحدهای تعطیل حدود 150 هزار اشتغال ایجاد می‌شود که این میزان کمک مالی حدود 10 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی افزود: از بین حدود 3 میلیون واحد صنفی در کشور حدود 600 تا 700 هزار صنف بدون مجوز و بقیه هم دارای مجوز هستند که شامل 45 درصد توزیعی حدود 30 درصد تولیدی و 25 درصد هم خدماتی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای خروج از رکود در بخش خصوصی، اگر بانکها به کمک نیایند حرکتی اساسی رخ نخواهد داد.

نعمت زاده تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن به 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تولید حدود 600 هزار میلیارد تومان ارزش کالا تسهیلات نیاز داریم، این در حالی است که سال گذشته 29.9 برابر با 70 هزار میلیارد تومان اختصاص یافت که باید حدود 38 درصد اختصاص می‌یافت.

وی با بیان این‌که در شورای پول و اعتبار پیشنهاد اختصاص 50 درصد تسهیلات بانکی را داده‌ایم، اظهارکرد:در شرایطی که سال گذشته 50 درصد تسهیلات به سوی خدمات رفت نباید انتظار داشت که از رکود خارج شویم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت یادآور شد: طبق مصوبه گروه مطالعات خروج از رکود، امسال بانکها موظفند 60 درصد تسهیلات خود را بابت سرمایه در گردش بپردازند.

 

کد خبر 223970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =