ایجاد محدودیت برای فروش میعانات گازی تحریم جدید تلقی می‌شود

محدودیت در فرایند صادرات میعانات گازی ایران از طرف آمریکا، تحریم جدید ارزیابی می‌شود، اما با سازوکارهای هوشمندانه وزارت نفت، نفت و معیانات گازی به مقدار نیاز صادر می‌شود.

جلیل جعفری بنه خلخال، دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران، به خبرنگار شانا گفت: ایران در فرایند مذاکرات 1+5 با حسن نیت پیش رفته است، از این رو براساس توافق اولیه مذاکرات ژنو برای دستیابی به توافق جامع، مقرر بود طرف مقابل تحریمهای جدیدی اعمال نکند.

این نماینده مجلس،با بیان این که ایران براساس توافق اولیه و سلسه مذاکرات هسته‌ای بر تعهدات خود پایبند است افزود: براساس توافقات، باید از شدت تحریمها کاسته می‌شد، "نه" این‌که موضوعات جدیدی به آن افزوده شود.

دبیر کمیته هسته‌ای کمیسیون انرژی، گفت: تحریمهای جدید موید این است که آمریکا تعهدی نسبت به توافق مذاکرات ندارد، از این رو اتخاذ تحریمهای جدید فرایند مذاکرات را با تنگنا مواجه می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی یادآوری کرد: ایران با ورود به مذاکرات به غرب فرصت داد تا با مذاکرات هسته‌ای از نگرانیهایی که آنها ادعا می‌کنند، بکاهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی افزود: ایران در این فرایند حسن نیت بکار برده است.

این نماینده مجلس افزود: آنها سوء استفاده می‌کنند زیرا تحریمهای جدید نشانه خوبی برای 1+5 نیست، بنابراین آنها باید به مفاد مذاکرات ژنو و توافق اولیه پایبند باشند تا وضعیت بهبود یابد.

دبیر کمیسیون انرژی گفت: تحریم غیرقانونی نفت ایران از قبل وجود داشته است و اکنون بحث محدودیت در فروش میعانات‌گازی به میان آورده شده است، از این رو  این تحریم بر خلاف ادعای آمریکا، جدید است و مخالف توافق ژنو ارزیابی می‌شود.

این نماینده مجلس پرهیز از هرگونه اعمال تحریم جدید علیه ایران را به نفع هر دو طرف دانست و گفت: اجرای این دست اقدامات به فرایند مذاکرات ضربه می‌زند و این به نفع هر دو طرف نیست.

عضو کمیسیون انرژی با بیان این‌که تحریمهای ایران در دولت یازدهم سست شده و غیرقابل بازگشت است، تاکید کرد: با سازوکارهای هوشمند وزارت نفت، نفت و معیانات گازی به مقدار نیاز صادر می‌شود و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با قوت و هوشمندانه فرایند مذاکرات را به نفع منافع ملی ایران طی می‌کند.



کد خبر 223974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =