سومین نفتکش حامل محموله میعانات گازی آمریکا روانه ژاپن شد

منابع کشتیرانی اعلام کردند که سومین محوله میعانات گازی آمریکا روز دوشنبه (10 شهریور ماه) از پایانه تگزاس به مقصد ژاپن ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس داده های سیستم شناسایی اتوماتیک (ای آی اس) رصد کشتیها، در پی لغو ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت آمریکا، سومین محموله میعانات گازی یا نفت بسیار سبک این کشور روز دوشنبه بارگیری و به مقصد ژاپن حرکت کرد.

به همین منظور پالایشگاه کازمو اویل ژاپن با اجاره نفتکش لیان پینگ هو پاناماکس، اواخر هفته محموله نفتی را در پایانه تپکو سی ویز در شهر تگزاس بارگیری کرد.

انتظار می رود که این محموله 300 هزار بشکه ای اوایل ماه اکتبر به ژاپن برسد.

شرکت نفتی کازما اویل پالایشگاه چیبا در نزدیکی شهر توکیو و پالایشگاههای یوکایچی و ساکای در غرب ژاپن را اداره می کند که ظرفیت ترکیبی آنها 452 هزار بشکه در روز است.  

بر اساس این گزارش، شرکتهای جی اس کالتکس کره جنوبی و اکسون موبیل دو محموله نخست میعانات گازی آمریکا را خریدند و پس از کاهش ممنوعیت صادرات نفت از سوی دولت، اقدام به انتقال این دو محموله کردند. 

نفت سبک یا میعانات گازی باید با استفاده از یک تثبیت کننده به یک محصول پالایش شده تبدیل شود که بدون مجوز امکان صادرات آن فراهم باشد.

بنا بر داده های رصد کشتیها، انتظار می رود که محموله جی اس کالتکس در تاریخ 10 سپتامبر (19 شهریور ماه) به پالایشگاه این شرکت در یئوسو برسد. 

همچنین محموله اکسون موبیل با نفتکش جورجیس نیکولوس در تاریخ 21 ماه اوت (30 مرداد ماه) پایانه تپکو سی ویز را به مقصد روتردام ترک کرده است. 

کد خبر 223976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =