مسکو به دنبال افزایش همکاریهای نفتی با کشورهای اَپک

وزیر انرژی روسیه از تصمیم کشورش برای توسعه همکاریها با کشورهای حوزه آسیا – اقیانوسیه در بخش نفت و گاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر نواک امروز سه شنبه (11 شهریور ماه 93) در یازدهمین نشست وزرای انرژی سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه گفت: قابل توجه‌ترین تغییرها در حوزه انرژی جهان، با نقش فزاینده بازار انرژی آسیا – اقیانوسیه مرتبط و با توجه به رکود اروپا و اشباع تقاضا در آمریکا، می توان با قطعیت گفت که نقش آسیا – اقیانوسیه در صنعت انرژی جهان در حال افزایش است.

وی افزود: طبق برآوردهای روسیه،‌ در کوتاه مدت اتکای کشورهای آسیا – اقیانوسیه به نفت وارداتی به 80 درصد می‌رسد و این منطقه تبدیل به وارد کننده اصلی این منبع مهم انرژی جهان می‌شود. همچنین سهم این منطقه از مصرف گاز طبیعی نیز بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد و چین تبدیل به پیشتاز تقاضای گاز می‌شود.

وزیر انرژی روسیه همچنین از تاثیرگذاری سیاسی روز افزون بعضی کشورهای غربی بر حوزه انرژی انتقاد و تاکید کرد که این کشورها از موقعیت روسیه در صنعت انرژی رازی نیستند و تلاش دارند تا این موقعیت را تضعیف کنند.

سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه (اپک) 21 عضو دارد که از جمله آنها می‌توان به روسیه، استرالیا، کانادا، چین، مالزی، آمریکا، فیلیپین و کره جنوبی اشاره کرد.

کد خبر 223983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =