۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
  • کد خبر: 223988
میانگین صادرات نفت خام عراق کاهش یافت

شرکت دولتی ساوث اویل عراق، دیروز (دوشنبه 10 شهریور ماه) اعلام کرد که میانگین صادرات نفت خام این کشور در ماه اوت نسبت به ماه گذشته روزانه 47 هزار بشکه کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یوم السابع، میانگین صادرات نفت خام عراق در ماه اوت دو میلیون و 375 هزار بشکه در روز بوده است که در مقایسه با رقم روزانه دو میلیون 442 هزار بشکه در ماه ژوئیه کاهش نشان می دهد.

عراق بیشتر نفت خود را از پایانه های جنوبی این کشور صادر می کند، این در حالیست که  توقف صادرات میدانهای نفتی شمال عراق (کرکوک) به دلیل حمله شبه نظامیان تروریست به خط لوله انتقال نفت ترکیه، سبب شده است مجموع صادرات این کشور به پایین تر از سطح پیش بینی شده برسد.

یک مقام شرکت نفت جنوب در این باره گفت: شرایط آب و هوایی نامساعد بعضی از روزهای ماه اوت سبب شد تا شاهد کاهش اندکی در صادرات از پایانه های جنوبی عراق باشیم.

عراق هم اکنون در بن بست جنگ با تروریستهای دولت اسلامی (داعش) که منطقه وسیعی از شمال این کشور را به تصرف خود در آورده اند، قرار گرفته است اما مناطق جنوبی و شیعه نشین این کشور عضو اوپک که بسیاری از میدانهای نفتی در حال توسعه در آن قرار گرفته، از دو سال پیش آرامش و ثبات نسبی دارند.

وزارت نفت عراق، پیشتر در ٢٥ ماه ژانویه امسال، اعلام کرده بود: برنامه ریزی این وزارتخانه برای سال ٢٠١٤، صادرات سه میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه نفت در روز است که از این مقدار، دو میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه آن از پایانه های جنوبی و ٢٥٠ تا ٣٠٠ هزار بشکه دیگر از پایانه جیهان ترکیه، صادر می شود.

کد خبر 223988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =