۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
  • کد خبر: 223991
تولید نفت در سیری به روزانه 68 هزار بشکه رسید

رئیس منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری با تشریح دلایل کاهش تولید نفت در این منطقه طی هشت سال اخیر گفت: هم اکنون تولید این منطقه به کمتر از 68 هزار بشکه در روز رسیده است.

رضا حقیقی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به ظرفیت تولید و فرآورش روزانه 150 هزار بشکه ای نفت خام در منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری گفت: کاهش تکلیفی تولید، کمبود بودجه در بخش نگهداشت تولید و انتخاب پیمانکاران ناتوان و بی تجربه در هشت سال گذشته در منطقه از مهمترین دلایل کاهش تولید نفت در منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری است.

افزایش بیش از 7 هزار بشکه ای تولید نفت در منطقه سیری

رئیس منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری گفت: طی سه سال گذشته با هدف نگهداشت تولید نفت خام در منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری چهار حلقه چاه افقی در میدان الوند حفاری شده است؛ با بهره برداری از این چاهها بیش از 7 هزار بشکه به تولید نفت این منطقه افزوده شده است.

حقیقی اظهار داشت: تولید نفت خام در منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری سال گذشته حدود 23 میلیون بشکه بوده که با احتساب هر بشکه 100 دلار، این منطقه تنها از محل تولید نفت بیش از دو میلیارد و 300 میلیون دلار برای کشور درآمد زایی داشته است.

ویروس استاکسنت در توربینهای گازی میدان سلمان

رئیس منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری با بیان این که توربینهای گازی شرکت آلمانی سازنده ایستگاه تقویت فشار میدان نفتی سلمان حامل ویروس خطرناک استاکسنت بوده است، گفت: متخصصان صنعت نفت کشورمان با موفقیت توانستند پس از بین بردن این ویروسها توربینهای گازی را بدون حضور کارشناسان آلمانی راه اندازی کنند.

تشکیل منطقه ویژه نفت و گاز سیری تا 2 سال آینده

حقیقی از موافقت اصولی مسئولان سازمان مناطق آزاد کشور برای تشکیل منطقه ویژه نفت و گاز سیری خبر داد و گفت: با کسب مجوزهای نهایی این پروژه طی یکی دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به این که برق سکوها و جزیره سیری در نیروگاه مرکزی واقع در این جزیره تولید می شود، گفت: هم اکنون با استفاده از 16 توربین گازی بیش از 16 مگاوات برق در این نیروگاه تولید می شود، وانگهی بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای استمرار و کاهش ریسک در تولید برق بزودی چهار توربین گازی 25 مگاواتی جدید جایگزین توربینهای قدیمی این نیروگاه می شود.

رئیس منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری به تولید روزانه 2 هزار متر مکعب آب شیری در منطقه عملیاتی نفت و گاز سیری اشاره کرد و گفت: این ظرفیت طی یکی دو سال آینده با انتخاب پیمانکار به بیش از 5 هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

 5 میدان نفتی سیوند، دنا، الوند، اسفند و ایلام در فاصله 25 تا 33 کیلومتری جزیره سیری قرار گرفته اند که طی سالهای گذشته 104 حلقه چاه در این میدانها حفاری شده است و این چاهها عمدتا بوسیله پمپهای دورن چاهی فعالیت می کنند.

هم اکنون نفت و گاز تولید شده از این میدانها پس از فرآورش اولیه در سکوهای مادر نصر و ایلام برای فرآورش نهایی راهی دو کارخانه تفکیک نفت به ظرفیت 150 هزار بشکه در جزیره سیری می شوند.

کد خبر 223991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =