بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز به مخزن ذخیره سازی شوریجه تزریق می شود

تزریق یک میلیارد و 80 میلیون متر مکعب گاز به مخزن ذخیره سازی شوریجه تا پایان امسال در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: تاکنون 340 میلیون متر مکعب گاز در این مخزن ذخیره شده است.

ناصر اسلامی افزود: در طراحی این مخزن به گونه ای برنامه ریزی شده است که در 8 ماه سال روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز به آن تزریق شود و در 4 ماه سرد سال نیز روزانه 20 میلیون مترمکعب از این ذخیره برای تامین گاز مورد نیاز استانهای تحت پوشش برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه، هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 18 میلیون یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.

به گفته وی، بر اساس برنامه باید برای سال آینده میزان ذخیره سازی و تزریق گاز در این مخزن به 2 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب و در مرحله دوم نیز این ظرفیت به 4 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

اسلامی اظهار کرد: کمپرسورهای این طرح از اردیبهشت ماه امسال راه اندازی شد و روزانه 7 میلیون مترمکعب گاز به مخزن تزریق کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان این که ظرفیت تولید این پالایشگاه در فصل زمستان روزانه 50 میلیون مترمکعب است، یادآور شد: باتوجه به برداشت 20 میلیون مترمکعب از این مخزن، امکان ارسال روزانه 70 میلیون مترمکعب گاز در فصل زمستان به خطوط سراسری فراهم می شود.

به گزارش شانا، مخزن شوریجه در شمال شرق کشور قابلیت بسیار مناسبی جهت ذخیره سازی گاز طبیعی دارد و امکان ذخیره ۴.۸ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی را در منطقه فراهم می کند.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در 180 کیلومتری شمال شرق مشهد تولیدکننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه خانگیران شامل سه مخزن گاز شیرین و یک مخزن گاز ترش است.






کد خبر 224001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =