بلوکهای جدید اکتشافی – توسعه ای کشور معرفی شد

فعالیتهای انجام شده در زمینه بلوکهای جدید اکتشافی و توسعه ای کشور باهدف استفاده از خرد جمعی با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مدیریت اکتشاف تشریح شد.

به گزارش شانا، بر اساس اعلام مدیریت امور اکتشاف، رکن الدین جوادی روز گذشته (دوشنبه، 10 شهریور) ضمن بازدید از مجموعه مدیریت اکتشاف و دیدار با مسئولان از نزدیک در جریان روند امور جاری این مدیریت قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن بیان مختصری از اهداف و ماموریتهای معاونت بلوکهای اکتشافی و مشارکتهای خارجی، گفت: برای دستیابی به اهداف در فضای جدید رقابتی در منطقه و جهان نیاز به تکمیل ساختار این معاونت و ایجاد زیرساختهای مناسب است.

هرمز قلاوند از آماده سازی موقعیت 40 بلوک جدید در معاونت بلوکهای اکتشافی و مشارکتهای خارجی مدیریت اکتشاف خبر داد.

در دامه این برنامه تاریخچه چهار دوره گذشته مناقصات بلوکهای اکتشافی و توسعه ای کشور، نقاط قوت و ضعف و آسیب شناسی مختصری از آنها ارائه و مراحل بازنگری بلوکهای موجود و چگونگی معرفی بلوکهای جدید برای دور آینده مناقصات تشریح شد.

در ادامه این بازدید با توجه به رویکرد مدل جدید قراردادها مبنی بر ارتباط ریسک پروژه ها به پاداش قابل پرداخت به پیمانکاران، پیشنهادها و چالشهای موجود برای تعیین ریسک پروژه ها و ضرورت تعیین یک مدل علمی قابل قبول در این زمینه ارائه شد.

در این بازدید، شرکت کنندگان از مرکز داده های مدیریت اکتشاف (Data Center) که مرکز مکانیزه نگهداری و راهبری کلیه اطلاعات فنی موجود در این مجموعه است و همچنین از مرکز نمایش واقعیت مجازی (Virtual Reality Center ) بازدید کردند.

بر پایه این گزارش، مرکز VRC امکان تلفیق، مطالعه و بررسی سه بعدی داده های اکتشافی را فراهم ساخته و از نظر سطح فناوری و قابلیتهای عملیاتی در نوع خود در کشور و منطقه بی نظیر است که در این راستا اطلاعات لرزه نگاری میدانهای آزادگان و پارس جنوبی برای حاضران در این بازدید به صورت سه بعدی نمایش داده شد.

 

کد خبر 224006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =