بخش خصوصی از بسته خروج غیر تورمی از رکود حمایت می‌کند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به طرحی که به تازگی از سوی 63 نماینده مجلس در راستای خروج از تورم و رونق اقتصادی ارائه شده، خواستار حمایت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تهران از این طرح شد.

به گزارش شانا، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در نشست امروز( سه‌شنبه، 11 شهریور ماه) اتاق بازرگانی تهران، با اشاره به طرحی که به تازگی از سوی 63 نماینده مجلس در راستای خروج از تورم و رونق اقتصادی ارائه شده، خواستار حمایت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی تهران از این طرح شد.

همچنین پدرام سلطانی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست از تشکیل جلسه فوق‌العاده‌ای در مشهد در روز دوشنبه هفته آتی خبر داد که قرار است در آن به بررسی سند سیاستهای خروج از رکود پرداخته شود.

وی در ادامه به طرح خروج از رکود که به امضای 63 نماینده مجلس رسیده است اشاره کرد و گفت: این طرح جزو پیشنهادهای راهبردی اتاق بازرگانی ایران بوده است که در نهایت به امضای نمایندگان مجلس رسید.

سلطانی در ادامه از فعالان اقتصادی خواست تا در فرصت باقی‌مانده از تدوین سند برنامه ششم توسعه، نظرها و راهکارهای پیشنهادی خود را برای گنجاندن در این سند جمع بندی کرده و به دولت ارائه دهند.

وی افزود: در اتاق ایران مقرر شد که مطالعه و تحلیل پنج برنامه قبلی به چند اتاق شهرستانها سپرده شود تا موادی از این اسناد که قابل تنفیذ به سند برنامه ششم است و یا نیاز به اصلاح دارد، استخراج شده و به دولت پیشنهاد شود.

مجتبی خسروتاج، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن تجارت و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز با اشاره به تدوین بسته سیاستی خروج غیر تورمی از رکود گفت: این بسته به سه بخش تقسیم شد که بخشی از آن در قالب لایحه به مجلس ارائه شد، بخش دیگری در هیئت دولت به تصویب رسید و بخش سوم نیز به وزارتخانه‌ها واگذار شد.

به گزارش سایت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران، وی افزود: براساس آنچه که در هیئت دولت به تصویب رسید، وزارت صنعت مکلف شد، ظرف سه ماه سند راهبردی توسعه صنعتی کشور را تهیه کند، آنچه در جلسه هیئت نمایندگان به بررسی گذاشته شد، در مرحله پیشنهاد اولیه است و وزارتخانه به دنبال نظرخواهی از تشکلهاست.

کد خبر 224013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =