نقشه جدید میدانهای نفت و گاز ایران در خلیج فارس رونمایی شد

نقشه جدید میدانهای نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس توسط نفت فلات قاره ایران تهیه و رونمایی شد.

به گزارش شانا بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره ایران، در مراسم رونمایی از نقشه جدید میدانهای نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، سعید حافظی، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران نیز ضمن تشکر از دست‌اندرکاران تهیه این نقشه، اظهار امیدواری کرد با کشف میدانهای جدید در خلیج فارس، هر سال شاهد رونمایی از نقشه جدید در این حوزه باشیم.

رییس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: پس از گذشت چندین سال از تهیه نقشه میدانهای نفت و گاز ایران در خلیج فارس، انجام اکتشافهای گسترده و افزوده شدن میدانهای نفتی و گازی جدید ایران در این حوزه، همچنین درخواستهای متعدد برای بازنگری و اضافه شدن میدانها و ساختمانهای جدید به نقشه، نیاز به بازنگری در این زمینه احساس می‌شد.

بهرام نریمانیان افزود: از این رو با توجه به این که این نقشه مشابه داخلی ندارد و شرکت نفت فلات قاره ایران متولی اصلی اکتشاف، استخراج و فراورش نفت و گاز ایران در خلیج فارس است، روابط عمومی این شرکت با همکاری مدیریتهای اکتشاف، امور فنی و میدانهای مرزی و مشترک این نقشه را تهیه کرد.

رییس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه در مطالعات تهیه این نقشه، 101 میدان و ساختمان مطالعه شد، گفت: تعدادی از این
میدانها در نقشه قبلی موجود بود و تعدادی هم از قبیل میدانهای فروز AوB ، کیش، لاوان، فرزاد AوB  ، لایه نفتی پارس جنوبی، تفتان و ... در بازنگری جدید افزوده شده است، همچنین مابقی میدانها و ساختمانها با توجه به ملاحظات موجود به دلیل آنکه فعلاً جنبه محرمانه داشت بنا به نظر مدیریت‌های ذیربط  در این نقشه آورده نشده است.

وی افزود: خطوط لوله زیر دریایی از قبیل، خط لوله سیری به عسلویه، هنگام به قشم، پالایشگاه بندرعباس و ... نیز در این نقشه افزوده شده و سعی شده است از نظر طراحی و رنگ‌آمیزی نیز این نقشه با نقشه قبلی کاملاً متفاوت بوده و چشمگیرتر باشد.

نریمانیان در پایان از همکاری مدیریتهای طرحهای اکتشافی، امور فنی و
میدانهای مرزی و مشترک که در تهیه این نقشه همکاری داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم
، غیبی‌حیات، مدیر طرح‌های اکتشافی این شرکت نیز این نقشه را حاصل کار جمعی دانست و گفت: سعی شده در نقشه جدید جزییات بیشتری لحاظ شده و هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک باشد.

در ادامه این مراسم، باحضور حافظی مدیرعامل و مهندس سلیمانی مدیر امور تولید، از نقشه جدید میادین نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس رونمایی شد.

کد خبر 224292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =