۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر: 224675
مطالعه 4 میدان نفتی و گازی در فلات قاره پایان یافت

مطالعه میدانهای بلال گازی، رسالت، توسن و درود با هدف ازدیاد برداشت از این میدانها پایان یافت.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره در گفتگو با خبرنگار شانا، با تاکید بر اینکه استحصال بیشتر نفت و گاز و بالا بردن ضریب Ultimate Recovery از میدانها نیازمند مطالعه، برنامه ریزی صحیح و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا است، اظهار کرد: مطالعه 16 میدان در شرکت نفت فلات قاره با استفاده از مشاوران داخلی و خارجی و با نظارت کارشناسان این شرکت در حال انجام است که از این تعداد مطالعه چهار میدان بلال گازی، رسالت، توسن و درود به پایان رسیده است.

سعید حافظی افزود: مطالعه استحصال بیشتر نفت و گاز از این میدانها در مرحله مطرح شدن در شورای عالی مشاوران مخازن برای تائید نهایی است.

وی تاکید کرد: با وجود پیشرفتهای بسیار در تکنولوژی و علم مخزن، همچنان نیاز به استفاده از تکنولوژی های دنیا در دستور کار این شرکت است.

به گزارش شانا، مدیر برنامه ریزی شرکت نفت فلات قاره ایران تیرماه امسال اعلام کرده بود که حدود ١٠ میدان (توسعه یافته و توسعه نیافته) نفتی از جمله، رسالت، اسفندیار، آرش، رشادت، توسن، ماهشهر، فرزام، آلفا و نوروز آماده تکمیل و توسعه است که تمایل به جذب سرمایه گذاری خارجی در این میدانها بیشتر است.

محمدحسین دانشفر همچنین از نیاز ١٠ میلیارد دلاری برای توسعه این میدانها خبر داده و گفته بود: علاوه بر این در تعدادی از میدانهای توسعه یافته نیز طرحهای مطالعاتی در دست اقدام بوده که در صورت مثبت بودن نتایج مطالعات، برنامه های توسعه ای دیگری نیز قابل اجراست.



کد خبر 224675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =