بزرگترین ترمینال شناور نفت خلیج فارس عملیاتی می شود

دوازده سال از شروع بکار پایانه صادراتی شناور "سورنا" در کنار سکوی میدان سروش می گذرد و حالا این غول کم تحرک قرار است تا چند هفته آینده جای خود را به شناور جدید "خلیج فارس" بدهد.

به گزارش خبرنگار شانا، خرداد ماه امسال مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره از انجام آخرین مراحل آماده سازی شناور خلیج فارس خبر داده و اعلام کرده بود که پیمانکار، خطوط اصلی FSU خلیج فارس را احداث کرده و تنها بخش اتصال ارتباطات مانده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره روز گذشته (یکشنبه، 23 شهریور) در گفتگو با شانا از پایان فعالیتهای مرتبط با راه اندازی شناور خلیج فارس طی چند هفته آینده خبرداد و گفت: این شناور بزودی در مدار عملیات قرار خواهد گرفت.

وی در باره ادامه کار با شناور سورنا که هم اکنون فعال است، اظهار کرد: این موضوع منوط به بررسی آخرین وضع فنی این شناور و تصمیم گیری آتی توسط مسئولان ذیربط است.

نفت میدانهای سروش و نوروز در پایانه شناور سورنا ذخیره و از همانجا بارگیری می شود، فرسودگی این شناور منجر شد تا بهره مندی از شناور دیگری، در دستور کار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گیرد.

به گزارش شانا، ویژگی های شناور صادراتی خلیج فارس با سورنا مشابه است و از این جهت می توان گفت که تغییری در شرایط انتقال و صادرات نفت از میدان سروش بوجود نخواهد آمد. صادرات از طریق شناور صادراتی در بسیاری از کشورهای دنیا  بویژه در دریای شمال و خلیج مکزیک استفاده می شود.






کد خبر 224676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =