ارزشیابی 17 شرکت سرمایه گذار داخلی و خارجی در صنعت گاز

ارزشیابی 17 شرکت سرمایه گذار داخلی و خارجی به منظور ارائه بسته های سرمایه گذاری به میزان 15 میلیارد دلار در صنعت گاز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در حال حاضر روشهای سرمایه گذاری در شرکت ملی گاز با توجه به بند «ق» تبصره 2 بودجه سال 93، تغییر کرده است.

حمیدرضا عراقی افزود: پیشتر رسم بر این بود که شرکتها، اعتبار و منابع اجرای پروژه ها را تامین می کردند و شرکتهای پیمانکار نیز پروژه را اجرا و منابع مالی دریافت می کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار با سرمایه گذار بصورت مشترک باید پروژه ها را اجرا و منابع آن را نیز تامین کنند، خاطرنشان کرد: منابع و هزینه ها پس از به نتیجه رسیدن پروژه، از محل بند «ق» تبصره 2 بودجه سال 93 جایگزین می شود.

به گفته عراقی، براین اساس شیوه سرمایه گذاری در شرکت ملی گاز ایران تغییر کرده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز تاکید کرد: در حال مذاکره با شرکتهای سرمایه گذار برای ارائه بسته های سرمایه گذاری تعریف شده در شرکت ملی گاز ایران هستیم.

مسئول کمیته تخصصی سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران پیشتر در گفتگو با خبرنگار شانا گفته بود: ١٣ شرکت اروپایی و آسیایی و ٤ شرکت داخلی برای سرمایه گذاری ١٥ میلیارد دلاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کرده اند و در قالب بسته های سرمایه گذاری پروژه ها تعریف و ارایه شده است.

به گفته سهیلی پور، تاکنون ٢١ جلسه با شرکتهای داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت گاز برگزار شده است و درباره نحوه، میزان و روشهای سرمایه گذاری به بحث و تبادل نظر پرداخته ایم.

به گزارش شانا، ٤ شرکت انگلیسی و فرانسوی، ٣ شرکت ژاپنی، ٢ شرکت کره جنوبی، ٤ شرکت چینی و ٤ شرکت ایرانی برای حضور در پروژه های صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کردند.

بر پایه این گزارش، مشخصات و اعتبار مورد نیاز پروژه ها به صورت گزارش و در قالب بسته های سرمایه گذاری تهیه و به این سرمایه گذاران ارائه شده است.

کد خبر 224692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =