ورزش همگانی بانوان باید در سطح گسترده ای پیگیری شود

مشاور وزیرنفت در امور بانوان گفت: در ورزش بانوان نباید تنها به ورزش قهرمانی کفایت کرد، بلکه باید به ورزش همگانی در سطح گسترده تری پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار شانا، فاطمه تندگویان بعدازظهر روز شنبه (22 شهریور ماه) در جلسه هم اندیشی ورزش بانوان صنعت نفت گفت: به زنان باید به عنوان یک سرمایه اجتماعی در جامعه و محور خانواده نگاه کرد و به اندازه کافی برای سلامتی آنها باید هزینه شود که این مسئله در صنعت نفت در مقایسه با دستگاههای دیگر جدی تر پیگیری می شود.

مشاور وزیرنفت در امور بانوان اظهار کرد: هیچ تفاوتی میان انسانها نیست و این یک نگاه فمنیستی نیست، بلکه یک نگاه انسانی به مسئله زنان است.

وی با اشاره به اهمیت بالای ورزش بانوان برای وزیر نفت گفت: وزیر نفت این اعتقاد را دارند که ورزش بانوان نه تنها سبب شادی و سلامت و نشاط روحی می شود، بلکه افراد در محیط کاری توانمندتر و کارآمدتر فعالیت می کنند.

مشاور وزیرنفت در امور بانوان یادآور شد: مردی که مردانه بایستد و از زنان دفاع کند او در سنت حضرت رسول اکرم(ص) حرکت کرده است که نمونه این مردان در حمایت از حقوق زنان در صنعت نفت بسیارند.

تندگویان این جلسه را شروعی جدی برای رنگ و رخسار دادن بیشتر و تقویت ورزش بانوان در صنعت نفت دانست و گفت: حضور مشاوران مدیرعامل در شرکتهای مختلف و توجهی که به ورزش بانوان دارند سبب رونق این امر در قالب یک عظم جمعی می شود.

وی ادامه داد: مسئله ورزش بانوان از لحاظ جنسیت از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا در ایران به عنوان یک کشور مذهبی با یک ملاحظات مذهبی به لحاظ ساختاری به گونه است که تعریف خاصی از حوزه جنسیت در جامعه دارد.

مشاور وزیرنفت در امور بانوان فضاهای موجود برای ورزش بانوان و کسب سلامت و امکانات ورزشی را بسیار محدود دانست و گفت: در هیچ پارکی فرصتی برای خانمها نمی بینید که بتوانند یک ورزش جمعی داشته باشند و نشاط و تحرکی که هر روز مردان تجربه می کنند را تجربه کنند.

تندگویان اظهار کرد: مسیر تندرستی بانوان باید امن باشد تا در آن مسیر آرامش را کسب کنند و زیر ذره بین نباشند و قضاوتی درباره آنان نشود.

وی ادامه داد: زنان از دوران جوانی به دلیل همراه نبودن با فرهنگ، فرصت و امکانات ورزشی، دچار نقصهای جسمی مختلفی می شوند و این اقتضا می کند که همه دستگاه های اجرایی به این موضوع به شکل جدی تری بپردازد.

مشاور وزیرنفت در امور بانوان گفت: آسیب پذیری جسمی زنان بسیار بالاتر از مردان است و زنان در معرض انواع بیماریها از جمله، پوکی استخوان، فقر آهن از دوران کودکی، دیسک کمر، فاصله بین مهره های اندامی و زانودرد هستند و شرایط در آپارتمانها به صورتی است که رشد جسمی زنان با مخاطرات فراوانی همراه و ورزش برای آنها لازم است.

تندگویان یادآور شد: در ورزش بانوان نباید تنها به ورزش قهرمانی کفایت کرد، بلکه باید به ورزش همگانی در سطح گسترده تری پرداخت و دستگاههای اجرایی باید متقاعد شوند که شرایط جسمی زنان متفاوت است  و این موضوع بسیار گسترده است.

مشاور وزیرنفت در امور بانوان اظهار کرد: المپیادهای برنامه ریزی شده در این سالها، انگیزه رقابتی در بین افراد به وجود می آورند و از آنجا که انسانها از لحظه بلوغشان در عرصه رقابت به سر می برند، این انگیزه شور جوانی به آنها می دهد.

در پایان این نشست، مدیرکل ورزش وزارت نفت به نمایندگی از جامعه ورزش این وزارتخانه، لوح تقدیری را برای حمایتهای مشاور وزیر از ورزش بانوان صنعت نفت، به فاطمه تندگویان تقدیم کرد.

نشست هم اندیشی ورزش بانوان صنعت نفت، با حضور فاطمه تندگویان، مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده، غلامرضا شاه کرمی، مدیرکل ورزش وزارت نفت، روسای ورزش بانوان و روسای ورزش 4 شرکت اصلی، مشاوران مدیرعامل 4 شرکت اصلی در امور بانوان در سالن اجتماعات شهیدتندگویان برگزار شد.

کد خبر 224707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =