۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
  • کد خبر: 224722
تولید نفت خام امارات افزایش یافت

امارات با حفظ بازارهای آسیایی خود توانست برای مدتی تاثیرهای منفی کاهش تقاضای جهانی نفت و سقوط قیمتها را جبران کند.

به گزارش روزنامه گالف نیوز، تولید نفت امارات متحده عربی در ماه اوت 2014 میلادی با وجود کاهش تقاضای جهانی نفت و چشم انداز اقتصادی ضعیف اروپا و چین، اندکی افزایش یافت.

آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت امارات در ماه اوت امسال با 20 هزار بشکه افزایش در مقایسه با ماههای ژوئن و ژوئیه 2014 میلادی به روزانه دو میلیون و 850 هزار بشکه رسید.

امارات در ماههای ژوئن و ژوئیه امسال دو میلیون و 830 هزار بشکه نفت در روز تولید کرده بود.

رابین میلز، مدیر موسسه مشاوره ای منعار انرژی دوبی معتقد است که با وجود اینکه نوسانات بازار کار پیش بینی ماهیانه را سخت می کنند، اما از آنجاکه امارات بیشتر نفت خود را در بازارهای آسیایی می فروشد، خود را در مقابل اثرهای منفی کاهش تولید نفت که در برخی کشورهای همسایه اش دیده می شود محافظت می کند.

گزارش آژانس بین المللی انرژی می افزاید که عربستان سعودی در ماه اوت امسال تولید خود را 330 هزار بشکه در روز کاهش داد. بخش بزرگی از این کاهش به دلیل کاهش صادرات نفت به آمریکا بود.

میلز ادامه می دهد: اگر روند کاهش تقاضای نفت همینگونه ادامه یابد و تولید نفت آمریکا نیز به همین شکل افزایش پیدا کند، امارات نیز مانند عربستان باید در ماههای آینده تولید نفت خود را کم کند.

وی افزود: تولید عربستان با آغاز زمستان باید کاهش می یافت زیرا ضرورت تولید برق در زمستان و تولید نفت به منظور رفع این نیاز از بین می رود.

بر پایه گزارش آژانس بین المللی انرژی، با افزایش تولید نفت امارات، نیاز این کشور به واردات نفت ایران به 20 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

 

کد خبر 224722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =