همه خطوط لوله نفت تا دو سال آینده تعمیر و نوسازی می شود

برخی از خطوط لوله نفت با توجه به گذشت زمان دچار فرسودگی شدند و بر اساس برنامه تا دو سال آینده با تامین منابع مالی نوسازی خواهند شد.

مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: در خطوط لوله گاز به دلیل جدید بودن خطوط، نیازی به نوسازی خطوط نیست و تنها برخی از خطوط لوله انتقال نفت قدیمی و پوسیده هستند که به دلیل مشکلات بودجه ای و مالی امیدواریم تا دو سال آینده این مشکلات نیز برطرف شود.

محمدحسین اردشیری ادامه داد: حوادث خطوط لوله بیشترین پتانسیل آلودگی را در آب و خاک داشته و بیشترین مخاطرات محیط زیستی و ضرر را در کشور می توانند به وجود آورند.

وی اظهار داشت: اچ اس یی وزارت نفت در چند سال گذشته در بخش خطوط لوله مشکلات و حوادث بسیاری اتفاق می افتاد اما با برنامه ریزی برای ایمنی خطوط لوله مانند، کنترل خوردگی، تعویض و بازسازی و عملیات تعمیر و نگهداری توانسته این مشکلات را حل نماید.

مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت یادآورد شد: در این برنامه با انجام پیگ رانی هوشمند، تمام قسمتهای لوله که دارای پوسیدگی است را شناسایی و سپس عملیات نوسازی و بازسازی انجام می گیرد و همین که در چند سال اخیر حادثه ای اتفاق نیفتاده است دلیل بر انجام موفق این طرح بوده است.

اردشیری افزود: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست توسط خطوط لوله، در چهار شرکت اصلی، خطوط لوله و مخابرات، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، شرکت مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت نفت فلات قاره از چهار سال پیش برنامه های اجرایی خوبی دیده شده است که برخی از آنها به پایان رسیده و یا در حال اجراست و پیش بینی می شود که این برنامه ها در مدت 2 تا 5 سال آینده به طور کامل اجرا شود.

وی گفت: در برخی از این شرکتها مانند شرکت خطوط لوله و مخابرات و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تقریبا 90 درصد کار انجام شده است.

کد خبر 224750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =