تعامل خوب وزارت نفت با بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس از پیگیری جدی به منظور تعیین تکلیف نرخ خوراک مایع خبر داد و ابراز امیدواری کرد این موضوع، در تعامل با وزارت نفت، بزودی مشخص شود.

به گزارش شانا، در نشست مشترک رئیس سازمان بورس، مدیرعامل بورس تهران، مدیرعامل فرابورس و جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه با کارگزاران بورس، درخصوص شرایط کنونی بازار سرمایه و راهکارهای بهبود شرایط بحث و تبادل نظر شد.

 در این جلسه علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان برای بهبود شرایط بازار و رفع برخی ابهامات موجود را تشریح کرد.

وی به موضوع کیفی‌سازی پالایشگاهها اشاره کرد و گفت: با همکاری خوب وزارت نفت، اعمال فرمول کیفی‌سازی در سال 92 منتفی شد، برای تعیین تکلیف این موضوع در سال 93 هم تاکنون چندین جلسه برگزار و فرمول اولیه پیشنهادی وزارت نفت، در تعامل با پالایشگاهها تعدیل شده است و انتظار داریم بزودی، این موضوع تعیین تکلیف شود، به هر حال با توجه به اهمیت تعیین تکلیف پالایشگاهها، سازمان بصورت جدی در حال پیگیری این موضوع است.

صالح آبادی با اشاره به طی مراحل نهایی تدوین آئین‌نامه بهبود فضای کسب و کار در دولت، افزود: در این آئین‌نامه پیش بینی شده است که دولت خسارت ناشی از قطع برق و گاز را به صنایع بپردازد که این موضوع، تأثیر مثبتی بر وضعیت صنایع خواهد داشت، ضمن این‌که انتظار می‌رود با راه‌اندازی فاز 12 پارس جنوبی در آینده نزدیک، مشکل قطع گاز صنایع بخصوص پتروشیمی‌ها تا حد زیادی برطرف شود.

وی با اشاره به طرح دولت و مجلس برای دائمی کردن احکام بودجه، گفت: در طرح پیشنهادی، احکام مناسبی درخصوص نرخ نفت خام پالایشگاهها، نرخ گاز صنعت و معادن پیش بینی شده که در صورت تصویب نهایی در مجلس، آثار مناسبی بر بازار سرمایه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان بورس همچنین از پیگیری جدی به منظور تعیین تکلیف نرخ خوراک مایع خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این موضوع، در تعامل با وزارت نفت، بزودی تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان بورس به دغدغه کارگزاران درخصوص واگذاری اموال مازاد و خروج از بنگاهداری اشاره و تأکید کرد: قطعا سهام بانکها، با در نظر گرفتن شرایط بازار و بصورت تدریجی، در قالب عرضه‌های عمده انجام خواهد شد و از این بابت، نگرانی وجود ندارد، ضمن این‌که در این موضوع، طبیعتا واگذاری بنگاههای بورسی و املاک مازاد بانکها در اولویت قرار خواهد داشت.

وی در ادامه، به نشست مشترک با مدیران عامل بانکها، به منظور حل مشکلات این صنعت خبر داد و گفت: موارد و دغدغه‌های طرح شده از سوی بانکها ازطریق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، در حال پیگیری است.

سخنگوی سازمان بورس در بخش دیگری از اظهارات خود، به بحث مقررات معاملاتی اشاره کرد و گفت: بازنگری در حجم مبنا و دامنه نوسان فعلا از دستور کار خارج است و طبیعتا هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص، با در نظر گرفتن شرایط بازار صورت خواهد گرفت.   

صالح آبادی همچنین از برنامه جدی سازمان برای افزایش تعداد صندوقهای اختصاصی بازارگردانی، به منظور افزایش نقدشوندگی در بازار خبر داد و افزود: سازمان در این خصوص، آمادگی دارد با کارگزاران همکاری لازم را انجام دهد.



کد خبر 224813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =