مجموعه‌ای از مصوبات برای خروج از رکود در دولت به تصویب رسید

مجموعه‌ای از مصوبات برای خروج از رکود در دولت به تصویب رسید و به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه 24 شهریورماه) در ملاقات با علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس و دبیرکل خانه کارگر و جمعی از اعضا و مدیران خانه کارگر، خروج از شرایط رکود را یکی از برنامه‌های جدی دولت دانست و با اشاره به لایحه‌ای که برای خروج از رکود در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، اظهار امیدواری کرد: نمایندگان مجلس با نظر مثبت این لایحه را به تصویب برسانند تا دولت بتواند به برنامه‌های خود برای خروج از رکود اقتصادی جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان این‌که مجموعه‌ای از مصوبات برای خروج از رکود در دولت به تصویب رسیده و به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است گفت: علاوه بر اینها، اخیرا سیاستهای جدیدی نیز تدوین شده و از دستگاههای اجرایی خواسته شده در حوزه وظایف خود با رعایت و اجرای این سیاستهای زمینه خروج از رکود و رونق اقتصادی را فراهم کنند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برنامه‌های نظام بانکی کشور برای افزایش توان تسهیلات دهی بانکها افزود: قرار است امسال 280 هزار میلیارد تومان بعنوان تسهیلات پرداخت شود و در این زمینه تامین سرمایه در گردش کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در اولویت قرار گرفته تا ضمن صیانت از فرصتهای شغلی موجود، شاهد افزایش میزان تولید کشور و به دنبال آن کاهش تورم و شادابی و نشاط در اقتصاد کشور باشیم.

جهانگیری از طرح تحول سلامت و امنیت غذایی بعنوان بخشی از اقدامات دولت با استفاده از منابع طرح حاصله از طرح هدفمندی یاد کرد و گفت: دیروز نیز در جلسه هیئت دولت 5200 میلیارد تومان از محل درآمدهای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یافت که امیدواریم با حمایتهای دولت و حضور بیش از پیش فعالان اقتصادی کشور به سرعت به سمت رونق اقتصادی پیش رود.

وی همچنین به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی و رویکرد دولت تدبیر و امید برای جلوگیری از بروز فساد اشاره کرد و افزود: فساد اقتصادی سمی مهلک است که گریبانگیر اقتصاد کشور شده و باور داریم که هرجا فساد وجود داشته باشد، عدالت، حق و انصاف را نابود کرده و باعث بروز فقر در جامعه خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: فساد اقتصادی باعث بر باد رفتن منابع کشور خواهد شد و کسانی که می‌خواهند فعالیت اقتصادی سالم داشته باشند با دیدن زد و بندها، مأیوس می‌شوند و این مسائل برای جمهوری اسلامی ایران که کشوری دینی و اخلاقی است زیبنده نیست.

جهانگیری با تاکید بر این‌که باید عزمی جدی در مبارزه با مفاسد اقتصادی در تمام کشور شکل گیرد گفت: مقابله با فساد باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود و کسی نباید به سادگی از کنار این مسئله عبور کند.

وی افزود: باید همه ملت و مسئولان نسبت به موضوع فساد حساسیت داشته باشند و باید عزمی ملی و اراده‌ای جمعی در این زمینه شکل گیرد تا از بروز تخلفات و فساد جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه اصلاع رسانی دولت، در این جلسه علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس و دبیرکل خانه کارگر نیز با قدردانی از اقدامات بزرگ و سازنده دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی و گامهای موثر در رفع تنشهای داخلی، برای دولت آرزوی موفقیت کرد.

دبیرکل خانه کارگر با بیان این‌که دولت تدبیر و امید مسیر درست، اما دشواری را در پیش گرفته، خواستار حمایتهای هرچه بیشتر دولت از جامعه کارگری و تقویت این قشر شد.

کد خبر 224814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =