کمیسیون اروپا دوباره تعیین تکلیف خط لوله اوپال را به تعویق انداخت

کمیسیون اروپا تصمیم‌گیری در باره خط لوله اوپال را تا پایان ماه اکتبر به تعویق انداخت تا در آستانه برگزاری نشست سه جانبه روسیه،‌ اوکراین و اتحادیه اروپا، موضع کی‌یف را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، وزارت انرژی روسیه دوشنبه (24 شهریورماه 93) اعلام کرد که کمیسیون اروپا با ارسال یادداشتی به این وزارتخانه از به تعویق انداختن تصمیم‌گیری در باره خط لوله گاز اوپال، خبر داد.

خط لوله گاز اوپال، روسیه و اروپا را با دور زدن کشورهای ترانزیت و از طریق خط لوله نورد استریم به یکدیگر وصل می‌کند و سبب افزایش امنیت انرژی اروپا می‌شود. اما اروپا با وضع قوانین بسته سوم انرژی، مانع استفاده روسیه از تمام ظرفیت این خط لوله شده است.

ایتارتاس همچنین به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: تعویق تصمیم‌گیری در خصوص وضع خط لوله نورد استریم ناشی از برگزاری نشست سه جانبه آتی روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا در خصوص مسئله گاز است. در واقع کمیسیون اروپا با به تعویق انداختن این تصمیم‌گیری تلاش دارد کی‌یف جایگاه بهتری در مذاکرات با گازپروم داشته باشد. زیرا اوکراین یک مسیر ترانزیت گاز روسیه به اروپاست.

پیش از این قرار بود کمیسیون اروپا تا 15 سپتامبر در خصوص امکان استفاده گازپروم از تمام ظرفیت خط لوله گاز اوپال تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 224830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =