معاون وزیر نیرو با اشاره به پیشنهادهای شرکتهای معتبر اروپایی برای مشارکت در صنعت برق ایران، اعلام کرد: دو پیشنهاد مبنی ‌بر ایجاد 1000 و 500 مگاوات نیروگاه خورشیدی توسط خارجی ها ارائه شده است.

به گزارش شانا به نقل از مهر، هوشنگ فلاحتیان با اشاره با استقبال به شرکت‌های بزرگ اروپایی و غیر اروپایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران، گفت: مراجعه‌های مکرری در ماه‌های اخیر از طرف کشورها و شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران انجام گرفته است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه مراجعه‌ها به‌ صورت قابل ‌توجهی افزایش پیدا کرده و تمایل به سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های معتبر بین‌المللی بیشتر شده است، تصریح کرد: در زمینه استفاده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی و بادی، ارتقای بازده نیروگاه‌های موجود و احداث نیروگاه‌های جدید استقبال و در تعامل و همکاری با شرکت‌های خارجی، کار هماهنگ و فضای جدید کسب‌و‌کار را برنامه‌ریزی می‌کنیم که هم به نفع جمهوری اسلامی ایران و هم شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌کننده در ایران باشد.
این مقام مسئول با اشاره به دو نمونه از پیشنهادهای شرکت‌های معتبر خارجی برای حضور در صنعت برق ایران، اظهار داشت: پیشنهادهای متعددی توسط شرکت‌های اروپایی و غیر اروپایی انجام گرفت.
وی با یادآوری دو پیشنهاد مبنی ‌بر ایجاد 1000 و 500 مگاوات نیروگاه خورشیدی ارائه شده است که در حال تعامل، بررسی و گفتگو هستیم، بیان کرد: همکاری‌های وزارت نیرو در فضای جدید با کشور روسیه در حال توسعه است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته است.
معاون وزیر نیرو یادآور شد: حجم مبادله‌های خود با روسیه را به چندین برابر مقدار کنونی می‌رسانیم بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که به ‌تازگی مبادله شده، چارچوب‌های همکاری مشخص شده است و در ماه‌های آینده قراردادهایی برای سرمایه‌گذاری این کشور در زمینه بازسازی و افزایش بازده نیروگاه‌ها، احداث نیروگاه‌های بخاری جدید، احداث نیروگاه‌های زغال ‌سنگ‌سوز و سایر تجهیزات مورد نیاز صنعت برق منعقد می‌شود.
این مقام مسئول یادآور شد: بنا داریم روابط خود را افزون ‌بر روسیه، با هر کشوری که مایل باشد با جمهوری اسلامی ایران رابطه داشته باشد، توسعه دهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این زمینه، کشورهای مختلف اروپایی و غیر اروپایی پیشنهادهای متعددی را برای حضور در صنعت برق کشور به ما داده‌اند که در حال بررسی است.

کد خبر 224836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =