رییس سازمان خصوصی سازی گفت: هیات واگذاری بزودی آخرین وضعیت واگذاری سهام پتروشیمی دماوند را مورد بررسی نهایی قرار خواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، میرعلی اشرف پوری حسینی افزود: سهام این شرکت طبق برنامه ریزی های انجام شده در مهر ماه واگذار خواهد شد.
وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی ٢٥,٥ درصد ارزش کل واگذاری ها را در قالب اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی به خود اختصاص داده است، گفت: رتبه بعدی در اختیار شرکت های ایمیدرو با ٢١.٢ درصد و توانیر با ١٤ درصد است.
رییس سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری ٢٠ درصد باقی مانده سهام هلدینگ خلیج فارس نیز اظهار داشت: این شرکت هم اکنون در فهرست واگذاری ها قرار ندارد و واگذاری آن تنها با مصوبه هیات وزیران امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: متاسفانه برخی از واگذاری های انجام شده چالش آفرین بوده است.
بر اساس این گزارش، رییس مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش با انتقاد از روند خصوصی سازی های انجام شده درگذشته تصریح کرد: متاسفانه اصل ٤٤ قانون اساسی در کشور بد اجرا شد و اکنون شاهد شرکت های زیادی هستیم که نیمه خصوصی هستند.
وی ادامه داد: اگر دولت می خواهد رشد کند، باید تکلیف این شرکت های نیمه دولتی مشخص شود.
لاریجانی همچنین گفت: چه دلیلی داشت که پتروشیمی ها را از وزارت نفت منفک کرده و به سازمان تامین اجتماعی دادند، در حالی که این مجموعه صلاحیت لازم را نداشت و یا اینکه شرکت های تابعه وزارت نیرو را به یکی از وزارتخانه ها واگذار کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی سپس تصریح کرد: واگذاری های انجام شده با روح قانون اصل ٤٤ سازگار نیست. این واگذاریها را نمی توان خصوصی سازی دانست، چون رقابتی در آن دیده نمی شود، بنابراین دولت باید تدبیری بیاندیشد تا بخش خصوصی در کشور فعال شود.

کد خبر 224838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =