۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
  • کد خبر: 224841
قیمت نفت به پایین ترین سطح در دو سال گذشته رسید

ادامه عرضه مناسب نفت در بازارهای جهانی، نرخ ضعیف رشد اقتصادی چین و افزایش ارزش دلار آمریکا موجب سقوط قیمت نفت در روز دوشنبه (24 شهریورماه) شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز دوشنبه (24 شهریورماه) به کمتر از 97 دلار برای هر بشکه رسید که کمترین مقدار در دو سال گذشته است.

این اتفاق در حالی رخ داد که انتشار اطلاعات اقتصادی چین، ضعف اقتصاد این کشور را نشان داد و سبب کاهش پیش بینی تقاضای نفت در دورانی شد که عرضه نفت بسیار زیاد است.

بر اساس این اطلاعات تولید کارخانه های چینی کمترین نرخ رشد خود در 6 سال گذشته را در ماه اوت امسال تجربه کرد، ضمن آن که دیگر بخشهای اقتصادی نیز شاهد کاهش رشد بودند، این موضوع سبب افزایش نگرانی از خطر رکود شدید در این کشور شد.

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان و نخستین مصرف کننده انرژی دنیاست.

بهای نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر، دیروز به 96 دلار و 21 سنت برای هر بشکه رسید که از ژوئیه 2012  تا کنون بی سابقه بوده است.

قیمت این شاخص نفتی در پایان معاملات روز دوشنبه سرانجام اندکی افزایش یافت و در مقایسه با قیمت روز کاری پیش از آن با 46 سنت کاهش در سطح 96 دلار و 65 سنت تثبیت شد.

بهای نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر با افت هشت سنت در سطح 97 دلار و 88 سنت تثبیت شد.

انتشار خبر دیدار امروز الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با مقامهای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روند سقوط قیمت نفت را متوقف کرد.

جنه مک گیلیان، تحلیلگر موسسه تریدیشن انرژی، گفت: شاید واکنش قیمتها با گزارش اقتصادی چین اندکی مبالغه آمیز بود.

در همین حال، بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا با 65 سنت افزایش به 92 دلار و 92 سنت رسید.

انتظار برای اعلام گزارش کمیته بازارهای آزاد فدرال در آمریکا مبنی بر ثبات در بازگشت اقتصادی این کشور و احتمال انتشار زمانی برای آغاز رشد اقتصادی در آمریکا، سبب افزایش ارزش دلار شد.

کد خبر 224841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =