ایران منتظر عادی شدن شرایط عراق برای آغاز صادرات گاز است

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از پایان ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به عراق خبر داد و گفت: ایران برای صادرات گاز منتظر ثبات بیشتر در کشور عراق است.

علیرضا کاملی درگفتگو با خبرنگار شانا درباره آخرین وضعیت صادرات گاز ایران به عراق اظهار کرد: ایران از ابتدای سال آینده آمادگی صادرات گاز به عراق را دارد اما به طور قطع شروع عملیات صادرات گاز به عراق وابسته به برقراری شرایط عادی در آن کشور خواهد بود.

وی با اشاره به این که عراق قرار است این گاز را برای نیروگاههای خود استفاده کند، تاکید کرد: عراق با جدیت در پی دریافت گاز از ایران بوده لیکن بروز حوادث اخیر مشکلات را برای آنها فراهم کرده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز پیش از این در جمع خبرنگاران از به تاخیر افتادن صادرات گاز ایران به عراق خبر داد و گفت: هم اکنون آن منطقه محل درگیری با نیروهای گروه تروریستی داعش است و نابسامانی های عراق، صادرات گاز طبیعی ایران به این کشور را به تاخیر می اندازد.

به گزارش شانا، خط لوله صادرات گاز به عراق از چارمله در استان ایلام شروع می شود و در نفت شهر (مرز ایران و عراق) به پایان می رسد و با تکمیل این خط در مرحله نخست امکان صادرات گاز به عراق فراهم می شود.

بر پایه این گزارش، تکمیل خط بیستون به دهکلان و خط بیستون به نفت شهر در افزایش ظرفیت صادرات گاز به عراق نقش دارد که عملیات این خطوط نیز در دست اقدام است.

بر همین اساس، در سال ٩٤ با تکمیل خط ٦٠٠ کیلومتری ششم که از اهواز شروع می شود و تا دهکلان ادامه دارد، امکان افزایش ظرفیت گاز ارسالی به عراق فراهم می شود.

 

کد خبر 224845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =