خصولتی شدن پتروشیمی بجنورد انتظارات را برآورده نکرد

پتروشیمی بجنورد که خصولتی شده است، سالانه به طور تقریبی 300 ملیارد تومان سودآوری دارد اما مردم منطقه دغدغه عدم توسعه این صنعت را دارند.

قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز ( سه شنبه، 25 شهریورماه) در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به سفر پیشین، مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، افزود: در سفر معظم‌له، یکی از مواردی که نسبت به آن تاکید شد " توسعه صنعت " بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تنگناهای پیش‌روی توسعه پتروشیمی بجنورد، استفاده از نیروهای غیربومی در سطوح مختلف را رضایت‌بخش ندانست و افزود:به نظر می‌رسد عواید مادی ناشی از این صنعت در بانکهای منطقه نیز به گردش در نمی آید و به بانکهای استانهای دیگر منتقل می‌شود.

این نماینده مجلس گفت: پتروشیمی ذکر شده در فرایند خصولتی شدن زیر مجموعه تامین اجتماعی شده است و این موضوع به طور تقریبی به 10سال گذشته برمی‌گردد.

وی پترشیمی بجنورد را سودآور خواند و گفت: سود این مجتمع برابر با 300 میلیارد تومان در سال تخمین زده می‌شود، از این رو با عواید دو سال آن، می‌توان طرحهای توسعه‌ای پتروشیمی را دنبال کرد.

جعفری گفت: از وزرای کار و نفت و افزون بر این از مجموعه شستا انتظار می‌رود روند توسعه و استفاده از مواهب این صنعت را برای مردم منطقه تسهیل کنند.

کد خبر 224847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =