ارزیابی توان عملیاتی نیروهای امدادی برای مقابله با شرایط بحران

توان عملیاتی نیروهای امدادی برای مقابله با شرایط اضطرار و پدافند غیرعامل با انجام مانور در انبار نفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی ارزیابی شد.

به گزارش شانا، این مانور با مدیریت بحران استان خراسان رضوی و با حضور اچ اس یی این استان، آتش نشانی، شهرداری مشهد و هلال احمر، همچنین مناطق معین پخش فرآورده های نفتی تربت حیدریه، خراسان شمالی و بهداری و بهداشت صنعت نفت مشهد برگزار شد.

مانور واکنش در شرایط اضطرار و پدافند غیرعامل در پنج مرحله (حریق فرضی درب انبار، حریق فرضی در محل بارگیری فرآورده نفتی، حریق فرضی مخزن محتوی فرآورده نفتی، حریق واقعی و نجات غریق) انجام و اهداف پیش بینی شده آن به طور کامل محقق شد.

آمادگی نیروهای شرکت کننده در مانور، هماهنگی آنها در شرایط بحران، همچنین رویارویی نیروهای امدادی برای مقابله با این شرایط، کنترل و تست تجهیزات مورد نیاز به هنگام استفاده در شرایط بحران و اطفاء و مهار آتش در انبار نفت، از جمله اهداف پیش بینی شده در این مانور بود.

انبار نفت شهید بیخوش از جمله انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی است که روزانه میلیونها لیتر انواع فرآورده در آن بارگیری و تخیله می شود؛ از اینرو ایمنی آن و آمادگی و هوشیاری نیروهای امدادی برای مقابه با بحرانهای احتمالی و بروز هرگونه حادثه، اهمیت بسزایی دارد.

کد خبر 224871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =