وزارت نیرو از سرمایه‌گذاری در انرژیهای نو حمایت می‌کند

وزارت نیرو با هدف مشارکت در توسعه اقتصادی کشور و صیانت از محیط زیست از سرمایه‌گذاران در بخش انرژیهای نو حمایت می‌کند.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ، در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر به عنوان یک اولویت در وزارت نیرو مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد و از تمام علاقمندان به مشارکت و ساخت نیروگاههای مبتنی بر انرژیهای نو و تجدیدپذیر حمایت کرده و آماده هرگونه همکاری هستیم.

هوشنگ فلاحتیان افزود: از ابتدای پارسال ( 1392) 2500 محل به پنلهای خورشیدی مجهز شده‌اند و تا پایان سال طبق برنامه‌ریزیهای انجام شده 2 هزار محل دیگر نیز تجهیز خواهند شد.

وی ادامه داد: مشترکان خانگی و غیرخانگی که تمایل به نصب  صفحه‌های خورشیدی در پشت بام خود داشه باشند از کمک بلا عوض 50 میلیون ریالی برخوردار خواهند شد و امید است روند رو به رشد استفاده از انرژی خورشید در کشور با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی افزایش یابد.

فلاحتیان با بیان این‌که پیش از این 220 مگاوات برق از نیروگاههای بادی، خورشیدی و زیست توده تولید می‌شد گفت: 945 مگاوات قرارداد با بخش خصوصی برای افزایش تولید منعقد شده است.

معاون وزیر نیرو ادامه افزود: افزایش تولید برق از انرژیهای نو و تجدیدپذیر می‌تواند مسیر صادرات نفت و گاز کشور را در آینده بیش از پیش هموار کرده و نیاز کشو ر را به منبع هیدرکربوری کاهش دهد.

وی اظهار کرد: با هدف فرهنگ‌سازی تاکنون در برخی از مدارس و مساجد و نیز دانشگاهها پنلهای خورشیدی نصب شده است تا دانش آموزان و دانشجویان با این نوع انرژی بیشتر آشنا شده و روند فرهنگ سازی شتاب گیرد.

کد خبر 224873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =