گازپروم نفت تجهیزات خود را از شرکتهای غیر غربی تامین می‌کند

گازپروم نفت برای پیشبرد طرحهای خود و مقابله با تحریمها، تجهیزات مورد نیاز خود را از تامین‌کنندگان غیر غربی تامین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وادیم یاکوولف، معاون اول مدیرعامل گازپروم نفت جمعه با تاکید بر آن که این شرکت با وجود تحریمها قادر به دستیابی به اهداف دراز مدت خود است، گفت: حتی در بدترین سناریوی ممکن هم ما می‌توانیم تجهیزات مورد نیازمان را از منابع جایگزین تهیه کنیم و یا آنها را در شرکتهای روسی یا آسیایی به تولید برسانیم.

وی افزود: تحریمها هم اکنون تاثیری بر طرحهای دراز مدت ما ندارند.

با افزایش تنشها میان روسیه و غرب بر سر مسئله اوکراین،‌ آمریکا با اعلام دور جدیدی از تحریمها علیه مسکو، حضور شرکتهای غربی در طرحهای گازپروم نفت برای اکتشاف و تولید نفت در آبهای عمیق، میادین قطبی و پروژه‌های شیل را ممنوع کرد.

معاون اول مدیرعامل گازپروم نفت که در حاشیه بازدید از سکوی نفتی «پریرازلومنایا» واقع در 60 کیلومتری آب‌های دریای پچورا در قطب شمال با خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد: در ابتدا باید ظرف مدت سه سال به تولید بیش از چهار میلیون بشکه در سال از این میدان برسیم و سپس تولید خود را تا سال 2021 به 5.5 میلیون تن برسانیم.

میدان نفتی «پریرازلومنایا» اولین میدان نفتی روسیه در آبهای قطب شمال و یک منبع کلیدی برای رشد تولید آینده منابع هیدروکربنی این کشور است.

به گفته یاکوولف، شرکتهای خارجی تاکنون نیمی از تمامی فعالیتهای انجام شده در سکوی نفتی پریرازلومنایا شامل حفاری و تعمیر و نگهداری تجهیزات آن را انجام داده‌اند.

کد خبر 224874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =