توتال پیامدهای تحریمهای جدید روسیه را بررسی می کند

شرکت نفت توتال فرانسه روز دوشنبه (24 شهریور ماه) اعلام کرد که در حال بررسی پیامدهای ناشی از اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، توتال با اعلام این که در حال ارزیابی نتایج حاصل از اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه است، گفت که اجرای پروژه های روسیه را طبق برنامه دنبال می کند.

آمریکا روز جمعه (٢١ شهریور ماه) با تحریم شرکتهای گازپروم، گازپروم نفت، لوک اویل، سورگوت نفت و گاز و روسنفت، شرکتهای غربی را از ادامه فعالیت در زمینه اکتشاف و تولید در آبهای عمیق و قطب شمال و همچنین پروژه های شیل اویل منع کرد.

لوک اویل در نظر داشت که با همکاری توتال حفاری ذخایر نفت سخت را در سیبری آغاز کند. توتال نیز به همراه نواتک، دومین تولیدننده گاز طبیعی روسیه، و شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) در حال توسعه طرح 27 میلیارد دلاری یامال ال ان جی است. نخستین واحد تولیدی این پروژه با ظرفیت سالانه 5.5 میلیون تن قرار است در سال 2017 میلادی به بهره برداری برسد.

توتال با اشاره به این که اجرای پروژه های ما فعلا طبق برنامه ریزی ادامه دارد، گفت: عملیات خود را در پروژ یامال متوقف نکرده ایم.

پروژه یامال ال ان جی که ٦٠ درصد سهام آن متعلق به نواتک است، با هدف ساخت یک کارخانه ال ان جی با ظرفیت تولید سالانه ١٦,٥ میلیون تن از میدان گازی یوژو ـ تامبیسکوی در شرق دور روسیه در حال اجراست.

 بر اساس برآوردهای صورت گرفته، این ذخیره دارای ٩٢٧ میلیارد مترمکعب گاز است. 

کد خبر 224882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =